PRAHA (flp) - Nákupu v jednom z pěti největších hobbymarketových řetězců letos neodolá polovina domácností. Vyplývá to ze studie Do-it-yourself agentury Incoma Research. Během posledních dvou let tak došlo k významné koncentraci sektoru. V roce 2000 ještě více než polovina kutilů zvolila nákup v první desítce největších obchodů s potřebami pro domácnost.
Průzkum Incomy ukázal, že celková prodejní plocha hobbymarketů včetně řetězce Mountfield přesáhla v tuzemsku hranici 400 tisíc metrů čtverečních, obrat velkoprodejen s nabídkou zboží pro dům, dílnu a zahradu dosáhl loni 20 miliard korun.
Ačkoliv velkoplošné hobbymarkety reprezentují pouhá dvě procenta prodejen se zmíněným sortimentem, v souhrnu představují více než čtvrtinu prodejních ploch a téměř dvě pětiny tržního podílu co se týče obratu.
Nejlépe hodnoceným řetězcem z pohledu ceny je mezi zákazníky hobbymarketových řetězců Globus Baumarkt. Nejširší sortiment nabízí podle nakupujících Hornbach. Při hodnocení dostupnosti a informovanosti personálu získala nejlepší hodnocení firma Mountfield.
Velká pětka zlákala polovinu domácností
Tržní podíl v procentech
(zaokrouhleno)
OBI 18
Baumax 16
Hornbach 6
Bauhaus 5
Globus/Baumarkt 4