PRAHA (zao) - Vláda schválila návrh ministerstva informatiky na zajištění informační kampaně, která má doprovázet přechod z analogového na digitální televizní vysílání. Koncepce rozvoje digitálního vysílání v České republice, na jejímž základě se kampaň uskuteční, stanovila, že k vypnutí analogového vysílání nedojde, dokud nebude v konkrétní oblasti informační kampaň probíhat alespoň tři měsíce. Na konci letošního roku Český telekomunikační úřad vydá Technický plán přechodu, jímž určí, kdy a v jakých oblastech se bude na digitální vysílání přecházet.
První území přejdou na digitální vysílání již příštím roce. Analogové vysílání by mělo být v Česku úplně vypnuto za čtyři roky, v celé Evropské unii nejpozději na konci roku 2012. Celá informační kampaň se uskuteční ve dvou samostatných etapách. „První, plošná, by měla všem obyvatelům přinést základní informace o celém procesu digitalizace. Měla by začít v září tohoto roku a skončit v červnu roku 2007. Druhá etapa bude postupovat podle zmíněného Technického plánu přechodu a proběhne s využitím regionálních médií v jednotlivých oblastech republiky,“ říká mluvčí ministerstva informatiky Klára Volná.
Kampaň bude připravovat Národní koordinační skupina, podřízená ministerstvu informatiky a složená ze zástupců jak státních orgánů, tak i profesních a spotřebitelských sdružení. Ministerstvo předpokládá, že Česká republika vydá v průběhu tří let na kampaň celkem 335 milionů korun.