Sázková kancelář vidí v sociálních sítích možnost, jak předběhnout konkurenci
Doba kamenná skončila zhruba 3500 let před naším letopočtem. Ukončil ji objev nových technologií, zejména tavba měděné rudy. Dnes se chýlí ke konci další období v dějinách lidstva, doba kamenných poboček na trhu sázkových kanceláří. Opět je na vině nová technologie – tentokrát internet. „Webové sázení je čím dál tím populárnější. Aktuálně naši klienti využívají internet ze 30 procent a očekáváme, že číslo bude růst dál,“ prozradil viceprezident sázkové kanceláře Chance Zdeněk Brázdil. Nový trh má v Česku cenu šesti miliard korun, a tudíž se není čemu divit, když sázkařské společnosti náhle přicházejí s nespočtem inovací, jak klientele život s digitálním médiem zpříjemnit. „Nastala nová doba. Z našeho pohledu už nejde pouze o samotný fakt vsadit peníze a vybrat výhru, zákazník se musí bavit a celý proces sázení si opravdu užít. K takovému zážitku mohou výrazně napomoci sociální sítě,“ je přesvědčen Brázdil, který chce vyrazit do budoucnosti v doprovodu Facebooku, Twittru a YouTube.
Reklama za hubičku
Za implementaci nových médií do repertoáru společnosti Chance zodpovídá mladý marketingový ředitel Milan Kosař. „Zde máme konkrétní možnost, jak předběhnout naše největší konkurenty Tipsort a Fortunu,“ uvažuje Kosař. Třicetiletý manažer má se závoděním své zkušenosti, několik let reprezentoval Českou republiku v silniční cyklistice. Kancelář Chance chce teď dostat na špičku závodního pole s pomocí vlastního on-linového pořadu, pro který právě hledá vhodného komentátora, digitální sázkařskou hrou, a později dokonce možná i vlastním společenským webovým systémem.
Sociální sítě mají z jeho pohledu jednu hlavní neodmyslitelnou výhodu. Na reklamu a marketing není zapotřebí gigantický rozpočet. Peníze nahradí dobrý nápad. „Jen se podívejte na jednu z nejúspěšnějších kampaní společnosti Coca-Cola za poslední roky. Nebyly to nákladně vyprodukované reklamní spoty s předraženými celebritami v hlavní roli, ale amatérské klipy na YouTube,“ vysvětluje Kosař. Nejpopulárnějšímu internetovému serveru pro sdílení video souborů na světě v minulosti vévodily klipy, v nichž dva vědci experimentují s dietní cocacolou a bonbony Mentos. Mezi fanoušky dosáhly nevídaného úspěchu. Chemické reakce, které způsobí promíchání limonády s pepermintkami viděli po celém světě desítky milionů internetových nadšenců. „Reklama koncern nestála ani cent,“ upozorňuje Kosař. Jenže víc než kde jinde je v práci se sociálními sítěmi důležité know-how. Stejně rychle jako můžete na internetu pro svou věc masy lidí nadchnout, můžete je tam i ztratit. Toho si je společnost Chance vědoma a angažovala proto mladého experta. Jeho jméno Kosař zatím prozradit nechtěl. Pouze ujistil, že si nedokáže představit nikoho, kdo by v současné chvíli měl na českém trhu větší zkušenosti s marketingem na sociálních sítích.
Vsaďte se
Jedno je ale jisté už dnes. Vítězem nového snažení budou především zákazníci. „Víte, v Americe se často říká the manager talks the talk but does not walk the walk – tedy, že manageři hodně mluví, ale málo dělají. To v době sociálních sítí už nejde,“ varuje Kosař, podle kterého na dnešním trhu už nikoho neošálíte drahou kampaní a květnatou mluvou. Dnes vítězí ten nejlepší produkt, ty nejlepší kurzy, ty nejzajímavější sázky. Které to jsou? To si zákazníci řeknou na Facebooku.
„Nesnažíme se naší aktivitou na internetu nahradit tradiční marketing. Je to jako v gastronomii, ze které původně pocházím. Nejprve musíte najít ty správné přísady a pak je dokonale namíchat a upravit podle potřeb klienta,“ upřesňuje Kosař směr nové strategie a doplňuje: „Výsledek je u sázkové kanceláře v ideálním případě stejný jako u prvotřídní restaurace – spokojený klient.“ Jenže zatímco Chance ještě pracuje na správné receptuře, společnosti Tipsport a Fortuna již na společenských sítích a mikroblozích příznivce sbírají. V boji o osmý kontinent, jak se internet také nazývá, má tedy zatím navrch konkurence. Milan Kosař je ovšem optimista. „To se již brzy změní,“ a s úsměvem dodává: „Můžete si na to vsadit.“