Menu Zavřít

Arrivederci. Italské stavební firmy opouštějí české dálnice

8. 10. 2019
Autor: Martin Pinkas/Euro

Zahraničním stavařům se v Česku nedaří. V poslední době ze staveb tuzemských dálnic zní především jedno velké arrivederci. Odešly už dvě italské firmy.

Dvě italské firmy prakticky opustily Česko. Jde o světového giganta Astaldi, který neuspěl v žádné české zakázce, a firmu Salini Impregilo, která sice uspěla ve sdružení s firmou Doprastav, ale změnila poměr vzájemných sil a ve sdružení je zastoupena už jen desetinou procenta.

Astaldi se ve sdružení s tureckým IC Itas ucházela o stavbu části dálnice D35, ale neuspěla, i když třeba na stavbu mezi Opatovicemi nad Labem a Časy podala nejvýhodnější nabídku.

Kdy bude hotová dálnice D3?

Podobně tomu bylo u D3. V úseku Hodějovice-Třebonín, jehož 12,5 kilometru se stane součástí obchvatu Českých Budějovic, nabídla nejnižší cenu 3,9 miliardy, ale Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) svěřilo úsek druhému sdružení v pořadí, již zmíněnému Salini Impregilo a Doprastavu za sedm miliard.

Firma Astaldi se s hořkostí k českým úřadům po neúspěších ze země stáhla a změna nastala i u firmy, která ji na D3 přeskočila.

Salini Impregilo se podílela od března na stavbě D3, v létě se ukázalo, že je stavba ve zpoždění s dokumentací a ŘSD zpozornělo, protože firma Salini už musela odejít na jaře ze Slovenska právě kvůli zpoždění, které její sdružení mělo. Později de facto opustila i Česko, když Doprastavu zůstalo na jihu Čech 99,9 procenta ve sdružení a Italům 0,01 procenta.

Čtěte také:

Kremlíkovi schází v rozpočtu miliardy na dopravní stavby, propouštění zaměstnanců mu nevadí

ŘSD může dostavět úsek D3 u Ševětína. Soud zamítl žalobu proti vyvlastnění

Stát nestíhá stavět váhy na dálnicích, má několikaleté zpoždění

O měsíc rychleji a 148 milionů dráž. Stát podepsal smlouvu na dostavbu dálnice D11

MM25_AI

Vyhrabat a odvézt. Část zvlněné D1 na Ostravsku se bude muset postavit znovu

  • Našli jste v článku chybu?