Šetříme, kde se dá, říkají tuzemské banky. Radikální řez se přitom nevyhnul ani rozpočtu na kancelářské potřeby. Tyto výdaje prý bankovní domy srazily na nulu. „Banky dostaly z centrál příkaz, aby letos v lednu a únoru nenakupovaly žádné kancelářské potřeby, případně jen to nejnutnější. Výsledkem je, že naše tržby od bank jsou v tomto období na minimu,“ řekl Martin Holoubek, zástupce obchodního ředitele společnosti Activa, významného tuzemského dodavatele kancelářských potřeb.
Další firmy potvrzují podobné zkušenosti. „V souvislosti s krizí lze sledovat změny nákupního chování bankovního sektoru. Je nezpochybnitelné, že se banky snaží nalézt způsoby, jak ušetřit. Šetří zejména na výrobě formulářů, propagačních předmětů, reklamních letáků a dalších tiskovin,“ uvedl Roman Tuzar, obchodní ředitel pro korporátní zákazníky společnosti Office Depot, specialisty na kancelářské potřeby.
Banky o svých úsporách jen nerady mluví, škrty v rozpočtech na kancelářské produkty přiznaly jen některé. „Optimalizace nákladů se zaměřila především na náklady provozní, tedy včetně kancelářských a personálních. Důraz klademe i na efektivní využívání stávajících zdrojů,“ reagoval mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek. Například Česká spořitelna nechtěla dramatický propad výdajů na kancelářské služby komentovat. „Kontrola nákladů pro nás byla vždy důležitá. Již roky pracujeme na omezení plýtvání. Naši nákladovou politiku máme dlouhodobě pod kontrolou tak, aby neměla nepříznivý dopad na naše služby, produkty a klientské pohodlí,“ sdělila za banku Kristýna Havligerová.