Tchibo
PRAHA (mat) - Německý výrobce kávy, společnost Tchibo, skončil plánovanou expanzi na americký trh ještě dříve, než vůbec začal. V příštím roce se zaměří výhradně na trhy střední a východní Evropy. Šéf komunikace firmy Tchibo Joachim Klähne tuto skutečnost zdůvodnil tím, že americký trh je hodně komplexní a vstup na něj by byl příliš komplikovaný. „Střední Evropa je nám blíže a můžeme tu lépe odhadnout přání zákazníků,“ dodal Klähne. Deník Die Welt v komentáři ke zrušení expanze uvedl, že by Tchibo v USA muselo čelit potížím s logistikou a s tamním partnerem A&P, provozovatelem obchodních řetězců. V roce 2006 by měly být reprezentační prodejny v České republice, Polsku a Švýcarsku rekonstruovány podle německého vzoru. Zároveň by se v nich mělo, stejně jako v Německu, nabízet spotřební zboží. Důraz bude výrobce kávy klást zejména na rozvoj polského trhu, kde by mělo vzniknout až sto nových prodejen. Jak velké budou investice v jednotlivých zemích, nechtěl Klähne prozradit.