Menu Zavřít

Konečně větší Focus

5. 11. 2003
Autor: Euro.cz

Ford Motor

PRAHA (tpk) – Auta, která poskytují uvnitř kabiny spoustu místa, ale přitom jejich vnější rozměry příliš nepřesahují velikost vozů nižší střední třídy, jsou v Evropě stále oblíbenější. Mezi velkoprostorovými automobily (MPV) patří v Česku k nejprodávanějším Renault Scénic a Citroën Xsara Picasso, založené na zmíněné strategii. Zatímco ale Scénic se objevil poprvé v roce 1996 a nyní se od letošního podzimu prodává již jeho druhá generace, Ford do segmentu s podobným automobilem teprve vstupuje. Jmenuje se Focus C-Max.
V nižší střední třídě je Ford Focus druhým nejprodávanějším vozem v Česku, takže ambice C-Maxu nemíří nízko. Ve třech verzích výbavy jej automobilka nabízí se dvěma benzinovými agregáty o objemech 1,6 a 1,8 litru a s dvěma turbodiesely (1,6 a 2,0 litru). Jednou z nejdůležitějších charakteristik – velikostí zavazadlového prostoru – se v porovnání s konkurencí neztrácí. V pětisedadlovém uspořádání pojme 550 litrů nákladu (Picasso 550 l, Scénic 430 až 480 l), po sklopení zadní řady se do vozu vejde až po střechu 1620 litrů (Picasso 2128 l, Scénic 1840 l). Ceny nejlevnějších verzí všech tří modelů se přitom pohybují v rozmezí jedenácti tisíc korun.
V České republice tvoří MPV asi pět procent z celkového počtu prodaných nových osobních automobilů, což znamená kolem devíti tisíc vozů. Picasso si vybralo do konce září 541 zákazníků, u scéniku to bylo o stovku méně, přičemž šlo o vozy první generace. Koruna sem, koruna tam (základní ceny nejlevnějších verzí bez akčních slev)
benzinový motor cena
Ford Focus C-Max 1,6 (100 koní) 519 900 Kč
Citroën Xsara Picasso 1,6 (97 koní) 513 900 Kč
Renault Scénic 1,4 (98 koní) 509 000 Kč

  • Našli jste v článku chybu?