Menu Zavřít

Kongresová neziskovka

24. 2. 2020
Autor: Euro.cz

Řada měst či oblastí, i těch českých, má svoji organizaci, která má na starost lákat pořadatele konferencí a kongresů. Manažerka Hana Krejbichová přiblížila týdeníku Euro práci Prague Convention Bureau.

* Co všechno dělá vaše společnost pro to, aby Praha byla úspěšnou kongresovou destinací?

Organizace typu Convention Bureau jsou běžné v destinacích po celém světě a jejich náplň práce je velice podobná. Sloužíme jako oficiální prostředník mezi organizátory akcí, především zahraničními a lokálními, pražskými, dodavateli služeb spjatými s kongresovým průmyslem. Čili s konferenčními centry, hotely, cateringovými společnostmi, dodavateli audiovizuální techniky, dopravci a samozřejmě s eventovými agenturami.

* Asi už dávno nestačí jen pasivně čekat…

V Prague Convention Bureau aktivně vyhledáváme kongresy a konference, které mají potenciál uskutečnit se v Praze, a společně s dalšími partnery se pak ucházíme o jejich pořádání. Především u asociačních akcí (v Praze zejména lékařské, vědecké a technické kongresy) probíhá složitý systém takzvaného biddingu – ucházení se o akci –, který může trvat i několik let. Prahu aktivně promujeme v zahraničí, účastníme se různých veletrhů zaměřených především na B2B nebo sami organizujeme akce pro klienty. Aktivně na tomto poli spolupracujeme i s agenturou CzechTourism a jejími zahraničními zastoupeními. Několikrát do roka pořádáme i takzvané fam tripy, tedy seznamovací cesty pro klienty z různých regionů, na kterých přímo v Praze představujeme novinky a aktuální nabídku. Samozřejmě ale máme i reaktivní část práce, kdy pomáháme klientům, kteří se na nás obrátí, s různou škálou služeb. Ať už je to doporučení všech potřebných dodavatelů, či jen zajištění nabídek ubytování nebo kongresového prostoru. Do našeho servisu spadá i zajištění „podpůrných dopisů“ od různých subjektů jako třeba hlavního města nebo ministerstev, zajištění žádostí o granty města na podporu kongresového průmyslu či vyřizování žádostí o MHD pro kongresové delegáty zdarma či za zvýhodněných podmínek. Klientům též zprostředkováváme možnost inspekčních cest, při kterých si mohou prohlédnout vybrané pražské prostory, ve kterých by se jejich akce mohla konat. Tento balíček služeb poskytujeme klientům zcela zdarma. Dohromady s marketingovými nástroji, které využíváme k propagaci Prahy jako ideální kongresové destinace, pražskou infrastrukturou a samozřejmě atraktivitou hlavního města jde o klíčové body, na jejichž základě se pak organizátoři akcí rozhodují, zda svou akci uskutečnit právě v české metropoli.

* Jaká je podle vašich zkušeností pozice Prahy, potažmo Česka v kongresovém průmyslu? Jak Prahu a Česko vnímají ti, se kterými přicházíte do styku?

Z hlediska kongresového průmyslu má Praha v rámci České republiky velice významné místo. Celá třetina akcí konaných v Česku se odehraje právě zde a co se týče velkých asociačních kongresů a konferencí, jde o 80 procent všech akcí konaných v republice. Je to samozřejmě dáno nejen leteckou dostupností, která je vynikající, ale i širokou nabídkou doprovodných služeb a infrastruktury. Celosvětově Praha patří dlouhodobě mezi nejvyhledávanější kongresové destinace. Kromě již zmíněného vynikajícího dopravního spojení klienti nejvíce vyzdvihují kombinaci tradice, zachovalé architektury se špičkovými službami a neustálou modernizací, která zde probíhá. Právě na zmíněnou historii zde pak dokážeme navázat službami a například incentivním programem, který je šitý na míru přímo Praze a svým způsobem je tak unikátní. Stále také patříme oproti jiným evropským metropolím k cenově velice konkurenceschopným destinacím. Velice nás těší i zpětná vazba ohledně vstřícnosti místního personálu a kolegů, se kterými zde organizátoři akcí či delegáti přicházejí do styku.

* Udrží Praha do budoucna své pozice i bez nějakých převratných změn?

KL24

Subjekty, které se pohybují v kongresovém průmyslu Prahy, se neustále snaží přicházet s něčím novým a hotely a konferenční prostory procházejí významnými renovacemi. Nedávno otevřela dvě nová konferenční centra a v plánu je také několik nových hotelových projektů, které nabídnou i další meetingové kapacity. Prostor pro další růst kongresového průmyslu zde tedy určitě je. Nicméně jsou tu i další skutečnosti, jako třeba vývoj v konkurenčních destinacích, které ovlivníme těžko. K tomu můžeme přiřadit samozřejmě i bezpečnostní situaci, živelné katastrofy či další rizika, která mají na kongresový průmysl zásadní vliv.

  • Našli jste v článku chybu?