Nový citroën bude tradičně lákat především výhodnými cenami
Jen několik týdnů před představením nového focusu byla na český trh uvedena nová generace jednoho z klíčových soupeřů Fordu v nižší střední třídě. Nový Citroën C4 bude tradičně lákat zákazníky především výhodnými cenami, ale oproti předchozímu modelu stejného jména představuje výrazný pokrok ve všech důležitých oblastech.
Ponecháme-li stranou design, který opticky přibližuje novinku většímu modelu C5, odehrály se největší změny v interiéru. Z cenových důvodů byl Citroën nucen ustoupit od volantu s pevným středem, jenž sice původní C4 proslavil, ale soustředění tolika tlačítek na jednom místě řidiče jen mátlo. Středová konzola získala na přehlednosti, ovládací prvky na přesnosti a sedadla konečně poskytují páteři adekvátní oporu. Patrný je také silný důraz na kvalitu materiálů i slícování dílů, což byla další oblast, v níž dosavadní C4 příliš nevynikala.
Přestože tento citroën má jednodušeji konstruovaný podvozek než focus nebo golf, na silnici se projevuje jako tiché, komfortní auto s dospělými manýry. Škoda že přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,6 litru původem z vozu Mini Cooper S nepořídíte jinak než s „robotizovanou“ převodovkou BMP6, jejíž pomalé reakce a cukavý chod musejí otrávit i velmi nenáročného řidiče. Základní cenu motorizace 1.4 VTi stanovil český importér ve výši 309 900 korun, zatímco model 1.6 THP v nejvyšší výbavě Exclusive, který lze považovat za protipól recenzovaného focusu, stojí 509 900 korun. Teoreticky. Prakticky ho Citroën hned od uvedení na trh nabízí za „akčních“ 454 900 korun.