Menu Zavřít

Konkurenci lze sledovat i za hranicemi

1. 12. 2003
Autor: Euro.cz

MÁLOKDO Z PODNIKATELSKÉ SFÉRY DNES POCHYBUJE O TOM, ŽE PO VSTUPU ČESKÉ REPUBLIKY DO EU BUDOU ČESKÉ FIRMY POTŘEBOVAT VÍCE MARKETINGOVÝCH INFORMACÍ: O JEDNOTNÉM TRHU, KTERÝ OTEVŘE NOVÉ PŘÍLEŽITOSTI, ALE TAKÉ MŮŽE PŘINÉST HROZBY, NOVOU KONKURENCI, NOVÉ POŽADAVKY.

bitcoin_skoleni

Na zahraničních veletrzích mohou podnikatelé objevit nové příležitosti a možnosti nových partnerství

Není to výmysl pořadatelů veletrhů a výstav, že při uspokojování většího hladu po marketingových informacích budou hrát větší roli veletrhy a výstavy. Vždyť právě na nich se na jednom místě v jednom čase setkává konkurence - je tedy jednodušší sledovat ji právě zde: Jak se chová, s jakými novinkami, s jakým zbožím či službami přichází. Tady lze pravidelně sledovat, jak se rok od roku mění (ať již k horšímu nebo lepšímu). Zároveň stoupne zřejmě i role veletrhů a výstav jako možnosti, kde je možné komunikovat s veřejností, s obchodními partnery, kde lze vytvářet svoji image atd. Tuto roli budou plnit jak domácí veletrhy, tak zahraniční. Přitom právě po vstupu do Evropské unie vzroste asi pro mnohé firmy i potřeba sledovat více zahraničních veletrhů (ne každého je třeba se zúčastnit jako vystavovatel, informace či inspiraci může přinést i „jen“ jedno či vícedenní návštěva odborníků firmy na veletrhu). A to nejen těch, které se konají - „co by kamenem dohodil“, tedy v sousedních zemích, v příhraničních oblastech. Zajímavé se mohou stát i veletrhy v zemích dosavadní „evropské patnáctky“, které jsou zeměpisně trochu dál. Tedy veletrhy a výstavy, o nichž asi značná část českých firem, především malých a středních, ani pořádně neví. Právě zde mohou objevit nové příležitosti, možnosti nových partnerství, nových trhů. Není potřeba hned na takovéto veletrhy jezdit vystavovat. Důležité je ale o nich vědět a případně je navštívit, informovat se o jejich záběru, prestiži.

  • Našli jste v článku chybu?