Menu Zavřít

Konkurent pro Kenvelo

25. 7. 2002
Autor: Euro.cz

Timbuktoo

PRAHA (zdf) - Vyznavačům značkového oblečení se od 15. srpna rozšíří škála nabídky o další visačku s logem Timbuktoo. Oděvní nováček ale nebude k dostání ve vlastních značkových prodejnách, ale netradičně v hypermarketech Globus, Hypernova a Tesco. Firma Apmart, která je vlastníkem značky, tak zjevně využívá nového trendu, kdy spotřebitelé stále častěji nakupují oblečení ve velkoplošných prodejnách (EURO 27/2002).
Pod označením Timbuktoo se skrývá kolekce oděvů pro volný čas. Ředitel firmy Imran T. Rawji tvrdí, že stylem je značce nejbližším konkurentem Kenvelo - zboží však bude až o čtvrtinu levnější, na rozdíl od Kenvela kolekce zahrnuje oblečení i pro nejmenší děti. Celá série představuje zhruba čtyři stovky položek, které se ale do jednotlivých řetězců budou dostávat postupně. Autorem kolekce je tým pražských a hongkongských designérů, zboží se ale vyrábí výhradně v Asii.
Právě spoluprací s řetězci se marketingová strategie Apmartu liší od výrobců proslulých značkových oděvů, kteří své zboží prodávají ve vlastních obchodech. Smlouvy s hypermarkety dovolují značce snížit náklady na prodej, pro řetězce je zase výhodou, že mohou vyjít vstříc i značkově orientovaným zákazníkům. Pro Timbuktoo to znamená částečné omezení: jednotlivé řetězce si vymínily exkluzivní právo na prodej některých částí kolekce, které tak nebudou k dostání v konkurenční síti. Novou značku kromě plakátů na prodejnách podpoří i billboardy, rozhlasové spoty a reklamy v metru a na tramvajích. Na start nové značky hodlá Apmart utratit v reklamní kampani pět milionů korun. Firma působí na trhu už deset let, až dosud ale prodávala pouze neznačkové zboží a její loňský obrat představoval zhruba 200 milionů korun. „Rozhodli jsme se pro zásadní změnu strategie, a proto jsme vytvořili vlastní značku,“ vysvětluje Rawji. Novinka zatím usiluje jen o český a slovenský trh.

  • Našli jste v článku chybu?