(EURO 40/2003)
Jako vlastník si jistě může firma Pernod Ricard dělat, co se jí zlíbí. Je mi však líto, že takovým bezohledným a arogantním způsobem přistupuje k etiketě, která je celosvětově zavedená již od roku 1907. Jsou firmy a země, kde si tradice váží více než nový majitel Becherovky - kolik takových etiket a značek u nás a koneckonců i ve světě přežilo ve své téměř původní podobě dodnes? A potom přijde pan Chytrý, jako by vypadl z Dilberta, a rázem putuje tradice na smetiště dějin… Možná si toho v Pernod Ricard nevšimli, ale nejedná se o energetický drink, nýbrž o tradiční bylinný likér.
Becherovka je navíc „lepidlo“ - sice dobré, ale pochybuji, že s nějakým obrovským potenciálem růstu. Rád si ji dám taky, ale kvůli novému „image“ na ni rozhodně nepřejdu, spíše naopak.
Škoda, značka tu byla dávno a ještě dlouho bude, i v době, kdy málokdo v Pernod Ricard bude vědět, kdo dnešní ředitel Jean Manuel Spriet býval…
Petr Šraier,
Milady Horákové 22/462,
Praha 7