Generální ředitel HSBC Bank František Kopřiva (56) v červnu po jedenácti letech odchází z funkce. Banka, která měla významné postavení na korporátním trhu, nedávno přišla s retailovou strategií cílící na bohaté klienty. Podle informací týdeníku EURO stojí za odchodem Kopřivy právě odlišné názory ohledně dalšího směřování banky.
Kopřiva řídí českou odnož největší evropské banky od roku 1997. HSBC zde tehdy začínala fungovat na plně obsazeném bankovním trhu a za těžké ekonomické situaci země. Nová služba HSBC Premier, představená koncem března, nabídne vedení účtu, debetní kartu i její náhradu po ztrátě zdarma stejně jako bezplatný výběr ze všech bankomatů HSBC v Česku i v zahraničí (deset tisíc poboček v 83 státech). Zdarma jsou i služby všech poboček včetně Tichomoří nebo Afriky. „Českému klientovi se dostane stejné úrovně služeb, ať už je v Praze, Bangkoku nebo v Sydney,“ slibuje Kopřiva. Česká republika je 37. zemí, kde HSBC službu spustila. Podmínkou bezplatného hýčkání klienta je uložit si na účtu nebo do některého z fondů HSBC milion korun. Klesne-li hodnota investice nebo vkladu pod tuto hranici, účtuje se za služby 750 korun měsíčně. „Cílíme na tři procenta české populace,“ uvedl k tomu šéf projektu HSBC Premier Jiří Zelinka.
První dvě pražské pobočky HSBC jsou zřízeny podle britských zvyklostí, což například znamená, že telefonické a internetové bankovnictví lze vyřídit nejen z domova, ale i z pobočky. „Britové příliš nedůvěřují internetu, a proto si chodí internetové bankovní převody vyřídit do pobočky, která je napojena přímo na síť banky,“ uvedl jeden z osobních bankéřů k vybavení dvou pražských a jedné brněnské expozitury.