Menu Zavřít

Korejec vyzývá naftovou Octavii

10. 12. 2007
Autor: Euro.cz

VYZKOUŠELI JSME – HYUNDAI I30 - Hyundai začne příští rok v severomoravských Nošovicích vyrábět model střední třídy i30. Chce s ním otřást českým trhem. Už nyní se tento vůz vyrábí v Koreji, v Česku se začal prodávat letos v létě.

FIN25

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ I naftový Hyundai i30 má verzi N1, s odpočtem DPH se zájemce dostane u verze 1,6 CRDi na 407 662 korun. Za přepážku je ale nutné připlatit 18 000 korun. Tento model můžeme doporučit jako kombinaci úsporného rodinného auta a vozu pro občasné podnikání. Základní benzinovou verzi se startovní cenou 345 tisíc korun už redakce Profitu otestovala v září. Nyní jsme měli k dispozici vůz s naftovým motorem – 1,6 CRDI o výkonu 85 kilowattů. Hyundai i30 s tímto agregátem by měl konkurovat hlavně prodejně úspěšným naftovým verzím Škody Octavia, ale také Volkswagenu Golf, Fordu Focus nebo Peugeotu 307. O popularitu se bude dělit také s levným sesterským vozem Kia Cee’d, s nímž má stejný podvozek. Cee’d nabídl jako první na trhu sedmiletou záruku, je ovšem podmíněna ujetím nejvýše 150 tisíc kilometrů. Nový Hyundai je v tomto ohledu mnohem konzervativnější, nabízí sice jen standardní tři roky, zato ale bez omezení počtu ujetých kilometrů. Námi dříve testovaná verze s benzinovým dvoulitrem CVVT vyšla ze zkušebních jízd jako pružná a komfortní. Motor měl ale větší spotřebu, než uvádí výrobce. Namísto udávaných 7,1 litru na sto kilometrů jízdy si v testu Profitu vyžádal 7,8 litru benzinu. Jak ze zkoušek vyšel naftový agregát? Oproti benzinovému má řadu kladů a také záporů. Jeho spotřeba v testu odpovídala výrobcem uváděných 4,7 litru nafty na sto kilometrů. Je tedy mnohem spořivější než zážehová verze. Ale něco za něco. Z nuly na sto kilometrů se vyšplhá až za 11,6 sekundy, což je o sekundu více než u benzinové varianty. Není divu, osmdesát pět kilowattů soupeří se sto pěti. Dalším minusem je vyšší hlučnost. Motor CRDi vytváří, jako většina commonrailových agregátů, mnohem více hluku než dobře odhlučněný benzinový dvoulitr. Při testech nám také u manuální převodovky chyběl šestý stupeň, významně by pomohl odhlučnění při jízdě na dálnici. TECHNICKÉ ÚDAJE model - Hyundai i30 1,6 CRDi (85 kW) typ vozu - pětidveřový hatchback motor - naftový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 85 kilowattů max. rychlost - 188 km/hod zrychlení 0-100 - 11,6 sekundy spotřeba - 4,7 l /100 km kufr - 340 litrů cena **- 464 900 Kč

Naftová motorizace také nedokáže překonat dvousetkilometrovou hranici, ale umí 188 kilometrů v hodině, což je na české dálnice více než dostačující hodnota. Nižší výkony se vracejí na spotřebě, a to je pro denní podnikání podstatné. Hyundai i30 je i v „naftě“ komfortním vozem, který nabízí verzi N1 a může tak sloužit jako kombinace rodinného a služebního vozu. Lze jej doporučit jako levnější alternativu k naftovým verzím Škody Octavia nebo Fordu Focus. Jedná se o pohodlný rodinný vůz, který má hodně místa v kabině, ale bohužel dost malý kufr. Sází na solidní výbavu, standardně se dodává šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, systémy ABS a EBD a centrální zamykání. A kromě toho – verze s benzinovým dvoulitrem je dražší (549 900 korun), naftová 1,6 vyjde v základu o 80 tisíc korun levněji!

  • Našli jste v článku chybu?