VYZKOUŠELI JSME - SSANGYONG REXTON II Korejská značka SsangYong letos útočí na český trh už třetím modelem. Tentokrát se jedná o terénní Rexton II, který je vylepšeným nástupcem první verze. Profit ho v minulém týdnu otestoval v podnikatelské verzi s montážní přepážkou a zatmavenými zadními okny.
VYZKOUŠELI JSME - SSANGYONG REXTON II Korejská značka SsangYong letos útočí na český trh už třetím modelem. Tentokrát se jedná o terénní Rexton II, který je vylepšeným nástupcem první verze. Profit ho v minulém týdnu otestoval v podnikatelské verzi s montážní přepážkou a zatmavenými zadními okny.
Rexton je nejúspěšnější model značky SsangYong. Ani se moc netají tím, že si jeho konstruktéři vzali příklad z Mercedesu-Benz třídy M. Velké SUV má masivní čelní masku, „mercedesáckou záď“ a také naftový agregát o objemu 2,7 litru je německé provenience.
Nový Rexton doznal oproti předchůdci několik změn. Jiný je předek, vzadu byl upraven nárazník a světla. V kabině je zcela jiná přístrojová deska s takzvaným ergonomickým rozmístěním ovládacích prvků a s multifunkčním volantem. A pod kapotou je výše zmíněný agregát, který dává díky turbodmychadlu s variabilním nastavováním lopatek výkon až 139 kilowattů. Vůz vyjde v nejlevnější podnikatelské verzi bez DPH na 777 294 korun.
Jak se nám s ním jezdilo při testu? Jako v mercedesu. Jízda je komfortně houpavá, těžké auto zaručuje posádce bezpečí. Výhled z výšky je perfektní, s výjimkou pohledu dozadu. Tam očím brání přepážka a zatmavená okna, což je daň za slevu na DPH u všech podnikatelských vozů. Silný motor dává autu svižnou akceleraci, takže předjíždění není problémem.
Automat, který jsme měli ve voze, se trochu zpožďoval za přáním řidiče. Kdo chce rychlé starty, musí si přepnout řazení na sekvenční manuální režim. Automat také dost zvyšuje spotřebu - v průměru na 9,6 litru nafty na sto kilometrů jízdy. Kdo chce šetřit a jezdit levněji, musí si koupit manuál.
Rexton může i do terénu, když začnou zadní kola prokluzovat, elektronika připojí přední náhon. Řidič také může využít rychlostní redukci. Těžké auto ale není určeno do příliš obtížných podmínek, podvozek má světlost jen 20,6 centimetru, takže na krosovou dráhu raději nejezdit.
Vůz se dobře cítí na polní cestě, ale hlavně je určen k podnikatelské reprezentaci jako levnější alternativa k mercedesu třídy M. Ten vyjde zhruba o 300 tisíc korun dráž. Komfortnímu zaměření odpovídá i výbava nové generace Rextonu. Systém ESP v sobě zahrnuje systémy ARP (Active Rollover Protection - aktivní ochrana proti převrácení vozu) a HDC (Hill Descent Control - brzdový asistent pro strmé klesání). *
TECHNICKÉ ÚDAJE
Model: SsangYong Rexton II (automat)
Typ vozu: pětimístné SUV
Motor: naftový pětiválec Objem válců 2,7 litru
Max. výkon: 121 kW
Max. rychlost: 170 km/hod
Zrychlení: 0-100 13,4 sekundy
Průměrná spotřeba: 9,6 l/100 km
Kufr: 935 l
Cena (základ): 777 294 Kč bez DPH
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Rexton II má verzi N1 s přepážkou, do kufru o objemu 935 litrů se vejde spousta zboží. Auto bylo uvedeno na trh také v sedmimístné specifikaci Family, takže místo nákladu lze převážet i více osob. |