Menu Zavřít

Korejský svalovec

24. 5. 2002
Autor: Euro.cz

Sportovně užitkový Santa Fe s trvalým pohonem všech kol

Korejský Hyundai letos omladil svůj prodejní evergreen – sportovně užitkový Santa Fe s trvalým pohonem všech kol. A zdá se, že se tento tah v České republice vydařil. Jestliže se za celý loňský rok prodalo 153 vozů tohoto typu, jenom do konce letošního dubna si Santa Fe vybralo 130 zájemců. Zlákal je zřejmě hlavně originální tvar, díky němuž se tato čtyřkolka liší od ostatních off-roadů. Nový Hyundai má dvouprostorovou karoserii s takzvanými muskulaturními tvary – s plechy připomínajícími lidské svaly. Na rozdíl od hranatých džípů je pěkně kulaťoučký a nesporně sympatičtější než třeba konkurenční Honda CR-V. K eleganci vozu přispívá dvoubarevné lakování spolu s pětipaprskovými litými koly.
Originální je také zadní část automobilu, na níž nalezneme dvojici zadních sdružených svítilen a netradičně pojatý výřez pro poznávací značku spolu s madlem pátých dveří. Také co se nabídky místa uvnitř vozu týče, je na tom Hyundai Santa Fe poměrně dobře. Díky čtveřici doširoka se otevírajících dveří je navíc nastupování do vozu pohodlné. Páté dveře mají samostatně výklopné okno usnadňující přístup do zavazadlového prostoru, který disponuje slušným základním objemem 0,690 m3.
Milovníci výkonu můžou mít u námi testovaného vozidla jedinou výhradu k výkonu motoru. Naftový přeplňovaný dvoulitr o výkonu 82,5 kilowattu na silnici stačí, ale do terénu by asi byly lepší benzinové motory. Především špičkový šestiválec o objemu 2,7 litru a výkonu 127 kilowattů sice kapsu nešetří, ale řidič by rozhodně nemusel při předjíždění zadupávat plyn do podlahy. Auto také není pro těžší terény, má nízko podvozek, takže zvládá spíše jen polní cesty. Řádění v bahně ani nebylo záměrem konstruktérů, v kategorii velkých džípů má Hyundai svůj model Terracan. Santa Fe je prostě klasické sportovně užitkové vozidlo, stroj jak do práce, tak pro volný čas.

ebf - tip - debata

Hyundai Santa Fe 2,0 CRDI (testovaná verze)

Motor turbodiesel
Zdvihový objem 1991 cm3
Nejvyšší výkon 82,5 kW při 4000 ot./min
Objem zav. prostoru 690/1475 l.
Nejvyšší rychlost 166 km/hod
Průměrná spotřeba 7,6 l/100 km
Cena 839 900 Kč
Prodalo se (letos) 130

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).