Menu Zavřít

Kouzla mezi plechy

8. 7. 2004
Autor: Euro.cz

Velkoprostorové vozy

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (tpk) – Každá automobilka se snaží přijít na to, jak vytvořit vůz, do něhož by se vešlo obrovské množství lidí, kufrů a dalších věcí. Zároveň by však jeho vnější rozměry měly zůstat co nejmenší kvůli dobré ovladatelnosti ve městech. Peugeot a Honda v uplynulých deseti dnech představily modely, které mezi velkoprostorové vozy (MPV) přinášejí výrazné novinky. Každý z nich je zaměřen trochu jiným směrem.
První z automobilů francouzského výrobce se dvěma nulami v označení, Peugeot 1007, je mini MPV, délkou zhruba o dvacet centimetrů kratší než Škoda Fabia. Elektricky ovládané posuvné dveře zjednodušují přístup do interiéru, který je velmi flexibilní. Zadní sedadla lze posouvat až o 23 centimetrů, čímž se dá zavazadlový prostor zvětšit ze 178 na 346 litrů. Uvnitř vozu je velké množství přihrádek (například v podlaze před zadními sedadly) na ukládání drobných předmětů. Peugeot do vývoje vozu investoval 560 milionů eur a za rok by se jich mělo v továrně v Poissy vyrobit kolem 130 tisíc. Na francouzském trhu se objeví v prvním čtvrtletí příštího roku, ve zbytku Evropy o něco později.
Zatímco model od Peugeotu příliš stejně prostorných konkurentů mezi malými vozy nemá, u japonského výrobce je to jiné. Honda FR-V by měla na českém trhu od letošního listopadu soutěžit s Fordem Focus C-Max či Renaultem Scénic. Hlavní předností automobilu, který svou délkou na milimetr odpovídá pětidveřové Hondě Civic, je šest sedadel uspořádaných ve dvou řadách. Řeší se tím nevýhody sedmimístných vozů, v nichž třetí řada sedadel obvykle zabere podstatnou část zavazadlového prostoru. V Hondě FR-V však i při plném obsazení zbývá dostatečných 439 litrů.

  • Našli jste v článku chybu?