Menu Zavřít

KPMG: Obsazenost českých hotelů v říjnu stoupla

29. 11. 2011
Autor: profit

České hotely byly v říjnu obsazeny ze 67 procent, šlo o nejlepší říjen za poslední tři roky. Údaje vyplývají z říjnového reportu společnosti KPMG Česká republika.

Foto: Profimedia.cz

Celkem 67procentní obsazenost znamená nárůst o čtyři procentní body oproti loňskému roku a v porovnání s rokem 2009 nárůst o 11 procentních bodů. Průměrná dosahovaná cena za pokoj se letos v říjnu oproti září mírně zvýšila na 1130 korun. V meziročním srovnání jde ale o pokles – je to o 62 korun méně než v říjnu minulého roku. Ještě výraznější rozdíl přináší srovnání s říjnem 2009, kdy byla cena za pokoj vyšší o celých 365 korun.

Průměrné obsazenosti v krajích dominovaly s velkým náskokem hotely v Praze (75 procent) a Karlovarském kraji (72 procent), který se řadí k nejvyhledávanějším lázeňským destinacím v Česku. Naopak nejméně navštěvovaným místem byla ve sledovaném měsíci Vysočina.

Z finančních ukazatelů projektu TLT benchmark vyplývá, že se hotelnictví potýká se stálým meziročním propadem cen. “Alarmující je zejména současná dosahovaná cena za pokoj (bez DPH a snídaně), která je o 27 procent nižší než v roce 2009,“ uvedl Ondřej Špaček, Associate Manager ze společnosti KPMG Česká republika.

Tlak na hotely se v roce 2012 podle firmy enormně zvýší. “Přestože se letos díky nižší ceně podařilo alespoň rozpohybovat poptávku a českým hotelům se povedlo navýšit obsazenost o 17 procent oproti roku 2009 a o devět procent oproti roku 2010, dojde v roce 2012 ve větší míře na příslovečné lámání chleba. Hotely zatížené vysokými náklady na hrazení závazků vyplývajících z počáteční investice budou řešit existenční problémy. Je pravděpodobné, že mnohé z nich tento tlak již nezvládnou,“ upozornil Špaček.

bitcoin školení listopad 24

Vítězi budou v příštím roce podle něj ty hotely, které rychle pochopí, že se jim vyplatí investovat do spokojenosti zákazníků. “Samozřejmě bude pro přežití hotelů ve významné míře rozhodující také vlastní lokace a s ní spojené správné zacílení klientely,“ shrnul Špaček.

Průzkum TLT benchmark vychází z dat, která od začátku roku 2009 s měsíční periodicitou poskytují ubytovací zařízení. Celkem se do projektu zapojilo více než 180 subjektů. TLT benchmark monitoruje aktuální poptávku po ubytovacích a konferenčních službách v České republice i to, jak na ni provozovatelé těchto zařízení reagují.

  • Našli jste v článku chybu?