Ze statistického souboru o konzumaci vína v ČR tentokrát vybíráme dvě příznivé zprávy. Především fakt, že zákazníci při nákupu upřednostňují klasickou ambaláž, tedy skleněné lahve, a kultura krabic tedy nevyhrává.
Typ obalu
- skleněné lahve 88 %
- plastové lahve 6 %
- papírové krabice 6 %
Zmíníme-li vzdělanost respondentů, vyplyne ze šetření, že nákup vína ve skleněných lahvích preferuje dokonce 95 procent dotázaných s vysokoškolským vzděláním. Obaly z plastu a papíru má v oblibě až 12 procent respondentů se základním vzděláním.
Jak osvěta zapracovala, je evidentní i v používání speciálního vybavení potřebného k otevření, servisu a uložení vína po dobu konzumace.
Domácnost má tyto potřeby ke konzumaci vína:
- vývrtku 100 %
- speciální zátky na uzavření lahve 34 %
- stojánek na láhve 27 %
- chladicí obal na bílá vína 11 %
Nepřekvapí, že vývrtka patří k základnímu vybavení všech domácností. Speciální zátky ovšem vlastní celá třetina respondentů a speciální stojánek na lahve zhruba čtvrtina. Čísla – pomineme-li vývrtku - se na první pohled nemusejí jevit nijak oslňující, ovšem optikou nedlouhé a po nějaký čas hodně rozpačité kampaně za kulturnější konzumaci vín vyšších tříd se dá i tento výsledek považovat za dobrý start.