Menu Zavřít

Krabice to nevyhrály

22. 1. 2004
Autor: Euro.cz

Vína po česku (4.)

Ze statistického souboru o konzumaci vína v ČR tentokrát vybíráme dvě příznivé zprávy. Především fakt, že zákazníci při nákupu upřednostňují klasickou ambaláž, tedy skleněné lahve, a kultura krabic tedy nevyhrává.

Typ obalu

  • skleněné lahve 88 %
  • plastové lahve 6 %
  • papírové krabice 6 %

Zmíníme-li vzdělanost respondentů, vyplyne ze šetření, že nákup vína ve skleněných lahvích preferuje dokonce 95 procent dotázaných s vysokoškolským vzděláním. Obaly z plastu a papíru má v oblibě až 12 procent respondentů se základním vzděláním.
Jak osvěta zapracovala, je evidentní i v používání speciálního vybavení potřebného k otevření, servisu a uložení vína po dobu konzumace.

bitcoin školení listopad 24

Domácnost má tyto potřeby ke konzumaci vína:

  • vývrtku 100 %
  • speciální zátky na uzavření lahve 34 %
  • stojánek na láhve 27 %
  • chladicí obal na bílá vína 11 %

Nepřekvapí, že vývrtka patří k základnímu vybavení všech domácností. Speciální zátky ovšem vlastní celá třetina respondentů a speciální stojánek na lahve zhruba čtvrtina. Čísla – pomineme-li vývrtku - se na první pohled nemusejí jevit nijak oslňující, ovšem optikou nedlouhé a po nějaký čas hodně rozpačité kampaně za kulturnější konzumaci vín vyšších tříd se dá i tento výsledek považovat za dobrý start.

  • Našli jste v článku chybu?