Menu Zavřít

Krabičkovné

5. 11. 2012
Autor: Redakce

Doplácíme na to, že škrty nejsou oblíbené, zopakoval o víkendu na sněmu ODS její nakonec s odřenýma ušima znovuzvolený šéf a premiér Petr Nečas. Chce jít cestou krizového managementu a začít lidem vysvětlovat, proč jsou úspory nutné a kde je třeba si utáhnout opasek.

Zatímco některé položky rozpočtu škudlí i na sociálních dávkách, velkorysé podporování vychytralých jen tak neskončí. „Sociálně nepřizpůsobiví“ jsou snadným terčem, ti, kdo si kapitalismus přizpůsobili jako dojnou krávu, jedou dál. A to doslova.

Čím víc bude jezdit kamionů po dálnicích a úsecích I. tříd, tím víc stát vydělá na mýtném, velela by logika. Jenže to platí i obráceně. Více kamionů je automaticky i více pro rakouskou firmu Kapsch, která mýtný systém dodala. Kromě toho se každý rok ukazuje, že smlouva s ministerstvem dopravy je pro stát nastavena tak nevýhodně, že si Kapsch opakovaně nárokuje nějaké to výpalné.

V době vrcholících debat o tom, zda se rebelům podaří nakonec sestřelit Nečase, Rakušané přišli s tím, že jim stát musí ročně přihodit 126 milionů korun. Palubních jednotek, oněch krabiček za předním sklem náklaďáků a autobusů, je prý víc, než je nasmlouváno. To, že 90 tisíc krabiček leží s hotovou registrací někde ve skladu a nikdo je nevyužívá, Kapsch nezajímá.


Čtěte další komentáře Blahoslava Hrušky

Pějme píseň dokola

Den D vs. četníci - 1:0

bitcoin_skoleni

Kdo z vás ho máte?


Nezbývá než překousnout tragické selhání státu při podpisu opravdu „vypečené“ smlouvy a počkat do dubna 2017, kdy Kapsch od ministerstva dopravy dostane snad už opravdu poslední platbu. A Nečasův nový tým by mezitím v období bezhlavých škrtů mohl „vykomunikovat“, kolik že to firmě Kapsch nakonec zaplatíme. Malá nápověda – jen letos je to na provoz a investice polovina toho, co by přineslo zvýšení spodní hranice DPH na 15 procent. Bez krabičkovného, samozřejmě. Tak snadné vysvětlování, krizoví manažeři!

  • Našli jste v článku chybu?