Menu Zavřít

Kraj je pro kratší variantu D 8

14. 3. 2005
Autor: Euro.cz

DOPRAVA Ústečtí krajští zastupitelé minulý týden rozhodli, že dálnice D 8 povede přes České středohoří takzvanou povrchovou variantou. Tedy se dvěma krátkými tunely a jedním mostem. Stavba dálnice D 8 povrchovou variantou by mohla být podle názoru Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončena v roce 2008.

DOPRAVA

Ústečtí krajští zastupitelé minulý týden rozhodli, že dálnice D 8 povede přes České středohoří takzvanou povrchovou variantou. Tedy se dvěma krátkými tunely a jedním mostem.

Stavba dálnice D 8 povrchovou variantou by mohla být podle názoru Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dokončena v roce 2008. Neuspěly ekologické organizace, které navrhovaly jeden dlouhý tunel Kubačka. Jeho výstavba by se podle ŘSD prodloužila zřejmě až do roku 2013. Podporu povrchové variantě vyjádřilo při hlasování 47 zastupitelů, nikdo nebyl proti, čtyři se hlasování zdrželi.

Hejtman Jiří Šulc řekl, že hlasoval pro tuto variantu proto, že předpokládá rychlejší dokončení dálnice. Povrchová varianta by měla podle ŘSD stát 7,5 miliardy korun. Tunel Kubačka je podle ekologů šetrnější k životnímu prostředí a hlavně zachovává krajinný ráz Českého středohoří. Podle ŘSD by stavbu tohoto úseku dálnice ale prodražil o dvě miliardy korun.

FIN25

Rychlejší dostavbu dálnice D 8 z Prahy na česko-německou hranici, tedy právě variantu s dvěma kratšími tunely, podporuje podle průzkumu 35 procent obyvatel Ústeckého kraje.

Stavbě tunelu Kubačka s délkou 3,35 kilometru, o kterou usilují ekologové, dává přednost více než 27 procent obyvatel navzdory tomu, že se stavba protáhne nejméně o čtyři roky.

  • Našli jste v článku chybu?