REGIONÁLNÍ LETIŠTĚ O služby nízkonákladových evropských dopravců mají zájem také regionální centra. Platí to i pro Českou republiku. Příkladem jsou třeba letiště v Karlových Varech nebo Ostravě-Mošnově, jejichž vlastníky jsou od loňského července kraje.
REGIONÁLNÍ LETIŠTĚ
O služby nízkonákladových evropských dopravců mají zájem také regionální centra. Platí to i pro Českou republiku. Příkladem jsou třeba letiště v Karlových Varech nebo Ostravě-Mošnově, jejichž vlastníky jsou od loňského července kraje. S několika firmami už vedou jednání, mimo jiné i s irskou nízkonákladovou společností Ryanair. K podpisu smluv zatím nedošlo.
Ryanair již provozuje pravidelnou linku mezi Brnem a Londýnem. Předseda představenstva firmy Michael O’Leary již dříve řekl, že právě zaměření na menší regionální letiště je jednou ze strategií Ryanairu. Kromě nízkých cen totiž lidé například v Londýně požadují stále nové cíle, kam se mohou letecky dostat.
Ryanair má zájem také o lety na karlovarské letiště Olšová Vrata. Požaduje ale zvětšit šířku přistávací dráhy ze současných třiceti na čtyřicet pět metrů. „Rozšíření má přijít na 250 milionů korun, takže je to spíše otázkou budoucnosti. Kraj nyní jedná o spojení s Mnichovem a Hamburkem,“ řekl Profitu bez dalších podrobností ředitel letiště Václav Černý.
Loňská jednání s nízkonákladovou leteckou společností Germania Express skončila neúspěšně. Aby mělo karlovarské letiště větší šanci uspět při jednáních s leteckými společnostmi, připravuje modernizaci vzletové a přistávací dráhy.
Do Karlových Varů zatím létají pravidelně České aerolinie, linka spojuje lázeňské město s Moskvou. Od 27. května zde létá i tuniská společnost Tunisair, která přepravuje cestující mezi Karlovými Vary a Monastirem.
O spolupráci s nízkonákladovými aeroliniemi jedná také moravskoslezský kraj. „Zatím ale není nic podepsané ani dohodnuté,“ řekl ředitel mošnovského letiště Michal Červinka. Od 23. května letošního roku však z Mošnova létá německá společnost Cirrus Airlines, spojuje Ostravu a Mnichov. „Linka je dvakrát denně obsluhována 31místnými letadly Dornier,“ upřesňuje Červinka. Severomoravská metropole dosud měla přímé letecké spojení jen s Prahou.