Menu Zavřít

Královské SUV

28. 4. 2011
Autor: Euro.cz

S novým osmiválcem TDV8 o objemu 4,4 litru

Tradiční britská automobilová společnost Land Rover, toho času spolu s Jaguarem v indických rukou, patří k nemnoha průmyslovým podnikům, jež se honosí titulem „oficiální dodavatel britské koruny“. Range Rover platí mezi ostrovními aristokraty už léta za dopravní prostředek první volby, kdykoli je zapotřebí vykonat inspekční cestu po rozlehlých polnostech, honitbách či jiných pozemcích bez zpevněných cest. Člověku však nemusí v žilách kolovat modrá krev, aby dokázal ocenit jedinečné přednosti tohoto sportovně užitkového vozu. Někteří rivalové, namnoze ti němečtí, možná vynikají nad Range Roverem dynamikou, ovladatelností a technickou vyspělostí, žádný z nich však nedokáže vykouzlit tak přesvědčivě dojem pojízdné masážní pohovky. Ačkoli si po celou dobu zachoval nekompromisní terénní schopnosti, vyspěl Range Rover během čtyř dekád vývoje ve skutečnou „limuzínu na chůdách“.
Jednou z jeho mála slabin byl donedávna neduživý naftový motor, ale novým osmiválcem TDV8 o objemu 4,4 litru splatil Land Rover tento dluh i s úroky. Točivý moment 700 Nm už v 1500 otáčkách je dost i na bezmála třítunové monstrum a na jedno natankování ujedete přes 800 kilometrů. To je ovšem dáno ani ne tak nízkou spotřebou jako gigantickou stolitrovou nádrží, jejíž naplnění odčerpá z účtu tři a půl tisíce korun. Cílovou skupinu vozu se základní cenou 2,2 milionu korun však provozní náklady nejspíše trápit nebudou. Královské cestování není zkrátka pro každého.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).