Z českého trpaslíka se stala pobočka světové jedničky
Britská agentura Deepend, která se zabývá digitální komunikací, se prý nikdy nechce stát největší a nejbohatší firmou v oboru. Alespoň to prohlašuje její ředitel Simon Waterfall, přestože Deepend je odbornou veřejností považována za nejkreativnější společnost v oblasti „nových médií a právě největší a nejbohatší konkurenty v žebříčcích marketingových a reklamních zahraničních časopisů sebevědomě poráží. Koncem roku společnost pohltila pražský SorcererWare, který se specializoval převážně na design internetových stránek pro externí klienty a nyní se stal pobočkou a základnou Deepend pro expanzi do východní Evropy. Hodnota ani způsob transakce nebyly oficiálně zveřejněny. Týdeník EURO má informace, že šlo o výměnu podílů. Zakladatel SorcererWare Jan Kremláček za svých sto procent získal koncem minulého roku nepatrný balík v Deepgroup, která zastřešuje skupinu firem okolo Deepend. Nejde o peníze, ale o kulturu. O podmínkách dohody nechce Jan Kremláček, nyní již šéf Deepend Prague, příliš mluvit. „Náš obrat ve srovnání s Deepgroup je dobré měřítko pro to, kolik jsem asi mohl dostat procent. Ale není to ukazatel, který byl při oceňování použit. Celá mezinárodní skupina Deepgroup plánuje letošní tržby přibližně na dvanáct milionů liber, srovnatelný ukazatel u české firmy činí dvanáct milionů korun. „Nepřitekly k nám žádné investice, čekají nás pouze změny ve smyslu sdílení informací a získávání zkušeností našeho týmu v mezinárodní síti Deepgroup, dodává Kremláček. Tvrdí, že o získání velkých peněz od investora mu ani nešlo. Nabídky od fondů rizikového kapitálu jednoznačně odmítal. „Design je o hledání individualit, reagoval Simon Waterfall. „Naším cílem není získat deset nejlepších klientů v České republice nebo střední a východní Evropě. Chceme měnit a ovlivňovat místní kulturu v nových médiích. To jsou taková média, která využívají personalizaci, vysvětluje Kremláček a dodává, že firmu neláká jenom internet, ale například i digitální video nebo televizní reklamy. „Již dnes jako takzvaná on–line agentura začínáme konkurovat reklamkám klasického typu a v e–byznysu také poradenským firmám, ke kterým patří i Andersen Consulting. Invex nás rozjel. SorcererWare vznikl v roce 1998 jako malé webdesignové studio. Zpočátku se Kremláček živil ještě jako programátor. Mimo jiné se podílel na obchodním systému mimoburzovního RM–Systému. „Vůbec mě to nebavilo, nebyla tam ani troška kreativity, vzpomíná. Zlom v historii firmy přišel o rok později, kdy se SorcererWare podařilo na brněnském počítačovém veletrhu Invex získat zajímavé zakázky od velkých společností. Ke klientům dnes patří Alcatel, Česká pojišťovna, Shop.cz nebo Mobil Server. Výsledkem byl roční obrat ve výši pěti milionů korun, což začalo lákat investory. Šéf SorcererWare však hledal někoho, kdo by mu pomohl firmu „posunout někam dál . „S povědomím, které panuje v zahraničí o naší zemi, je dost těžké prorazit. Můžete prodávat pod cenou, ale nebudete dělat práci, za kterou získáte uznání, říká Kremláček. Nakonec se mu povedlo dohodnout se zakladateli londýnského Deependu, Simonem Waterfallem, Garym Locktonem a Davidem Streekem, kteří začínali v digitální komunikaci podnikat již před šesti lety. V současnosti patří Deepend do světové špičky kreativních agentur. Mezi nejvíce oceňované práce firmy se nyní řadí internetové stránky vytvořené pro novou generaci slavného brouka německé automobilky Volkswagen. Londýnská agentura se stala vloni jedničkou žebříčku firem specializovaných na on–line reklamu, který publikuje magazín Advertising Age. Hodnocení je založeno na počtu získaných prestižních cen v deseti nejvýznamnějších mezinárodních kreativních soutěžích zaměřených na nová média. Deepend tak sesadil z nejvyšší příčky předchozího vítěze OgilvyInteractive.