Menu Zavřít

Kreativní řešení

11. 9. 2009
Autor: Euro.cz

Politici zasypali Prahu a okolí volebními billboardy

Už asi tuším, za co politické strany mohly vydat ony avizované „stamiliony“ v předvolební kampani. Pěkná sumička jistě padla na billboardy, kterých jsou jen na Černém mostě a několik kilometrů směrem na Mladou Boleslav desítky. Jel jsem tudy v poslední době několikrát a přiznávám, že věnovat se řízení mi činilo docela problémy. Volební hesla, jimiž kandidáti lákají voliče, totiž odvádějí myšlenky osob za volantem do zcela jiných sfér, než je zdejší hustý provoz.
Například „Řešení“, které nabízí ODS a okolo silnice je asi v nejhojnějším počtu. Jaké řešení? Čeho? Snad krize? Oni vědí, jak na ni? Ti tajnůstkáři. Ještě že je „Řešení“ alespoň vyvedeno na krásné modré obloze s romantickými obláčky. Sním o světlých zítřcích, až ODS všechno vyřeší. Brzy zjišťuji, že občanští demokraté dokáží být i konkrétnější. Například poslanec Petr Tluchoř nabízí „Řešení pro zodpovědné“ a jiný zase (manželka si zapomněla poznamenat jméno) „Řešení bez dluhů“. Mým favoritem je však jednička na pražské kandidátce strany – David Vodrážka. To je zřejmě specialista na život. Jak jinak, když nabízí „Řešení pro život“, že? Úplně mě však dojala ještě povedenější Vodrážkova hláška: „Aby Praha byla stále plná života.“ Takový chytlavý slogan mohou vskutku vymyslet jen v PR agentuře za těžké peníze. Nevěřím, že by prvního místopředsedu ODS něco natolik kypícího kreativitou napadlo.
Zato „Praha volí rozumem“ se k pragmatikovi Pavlu Bémovi docela hodí. Jen si nejsem jistý, že ho Pražané pochopí správně. S trochou rozumu primátora volit nebudou, i když má i on jistě zájem na tom, „Aby Praha stále prosperovala“, jak tvrdí z další tabule.
Opravdu lituji, že to vypadá, jako bych měl na mušce jen ODS, ale ve sledovaném úseku má billboardů nejvíc. Ale hlavně! ČSSD a její sliby, co vše bude zadarmo a co nám hodným voličům dá, až vyhraje volby, jsou pro mne už obehrané. Přesto uznávám, že opakovat donekonečna již řečené na někoho jistě zabírá. K tomu přidat na plakát pěkného pejska, chlapečka a holčičku, šťastné usměvavé rodiče… Proč ne. Při pohledu na proklamaci Olgy Zubové a Petra Hulínského „Volte Prahu živou a zdravou“ mě však napadá kacířská myšlenka. Heslo těchto kandidátů ČSSD se velmi podobá nabídce „specialisty“ Vodrážky z ODS. Že by stejná agentura?
Jedeme dál a opět mi padne zrak na perlu z dílny ODS: „Aby Praha ožila novými parky.“ Kde??? Bude se bourat, nebo snad ODS metropoli rozšíří do Polabské nížiny? Ale „nechme populismus za Prahou“, jak nám z jiné cedule záhadně radí strana Mirka Topolánka… Uklidnění nakonec přichází s Karlem Schwarzenbergem, jenž na billboardu praví: „Nejdřív se dívám na vlastní chyby.“ Výborně. To nezní nesplnitelně. Dokonce i Cyrilu Svobodovi bych věřil, že sdělení „Dobrý den je, když můžu prospět správné věci“ myslí vážně. Jen by mě zajímalo, kolik čárek si za poslední rok udělal.
Za pumpou Benzina výplody politiků mizí. Nahrazují je stabilní reklamy na nejlevnější gumy na trhu či pračky, které zaručeně fungují. Připadají mi věrohodnější.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).