Během posledního roku se technologicko-logistické společnosti DoDo podařilo takřka zdvojnásobit svůj roční obrat. Díky tomu se firma poprvé ve své historii přiblížila miliardovým tržbám.
Ve stejném trendu pak hodlá služba, která napříč evropskými zeměmi rozvezla už kolem čtyř milionů zásilek, pokračovat i letos. Pomocí by jí k tomu mělo mimo jiné financování v celkové výši 1,5 miliardy korun, jež obdržela od investorů ze skupiny EC Investments česko-slovenských miliardářů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.
V následujících letech oba podnikatelé proinvestují v DoDo ještě 60 milionů eur, přičemž svůj minoritní podíl v DoDo navyšují skrze entitu MFresh Holding, jejíž součástí je rovněž investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta. Majorita zůstává skupině V-Sharp majitele Michala Menšíka, který zastává pozici CEO DoDo Group.
„Investice do DoDo je pro nás atraktivní ve více ohledech, přičemž tím hlavním je fakt, že firma zajímavým a inovativním způsobem propojuje last-mile logistiku s retailem, což jsou oblasti, do kterých v rámci širší skupiny EP Corporate Group významně investujeme,“ komentuje Branislav Miškovič z EC Investments.
Směr první byznysová liga
Investované prostředky použije DoDo k budování provozních i obchodních týmů v rámci jednotlivých trhů. Soustředit se bude zejména na ty v jižní a západní Evropě, přičemž ambicí společnosti je dlouhodobě držet pozici jednoho ze tří největších last-mile operátorů napříč evropskými zeměmi.
Kromě expanze využije firma prostředky rovněž na další vývoj vlastní data-driven logistické platformy GAIA, do které DoDo investovalo už stovky milionů korun. Ta se stará o plánování tras, dokonalé vytěžování vozidel ve flotile, ale třeba také o komunikaci s koncovým zákazníkem. GAIA je pro firmu stěžejní i v rámci technologických inovací, zejména pak v otázce predikce poptávky nebo implementace nových logistických modelů.
Podle CEO společnosti vyrostlo DoDo ze startupu v šampiona svého oboru, jenž se netají ambicí dále pokračovat do evropské první byznysové ligy. „Máme skvělou službu, se kterou jsme doma i v zahraničí obstáli i u těch největších a nejnáročnějších zákazníků z řad nadnárodních řetězců, a to i v logisticky extrémně náročném segmentu rozvozu potravin, kde rozvážíme pro hráče jako Košík.cz, Tesco, Penny a další,“ konstatuje Menšík.
Technologický náskok i provozní schopnosti služby je dle jeho slov nyní třeba využít a začít zaběhlé standardy v doručování zboží na poslední míli měnit i na dalších evropských trzích. „Věřím, že jsme pro naše ambiciózní cíle našli ty nejlepší možné partnery, kteří mají s budováním byznysu s celoevropským zásahem bohaté zkušenosti,“ dodává.
Všestranný asistent od roku 2015
Na českém trhu DoDo působí od roku 2015, kdy se specializovalo na služby takzvaného osobního asistenta a jednotliví kurýři vyzvedávali a doručovali zboží přímo koncovým zákazníkům. Postupem času se ale společnost začala zaměřovat spíše na sektor B2B a odstartovala spolupráci s velkými firmami typu Alzy a jiných.
Po dvou letech na trhu se firma potýkala s finančními problémy a její tehdejší vlastník, investiční skupina KKCG Karla Komárka, se jí chystala prodat, nebo zavřít. Nakonec bylo DoDo odkoupeno společností Inveo, díky které se kurýrní služba stala jednou z nejrychleji rostoucích firem ve svém oboru, a to v rámci celé střední Evropy. Vedení společnosti se následně uchýlilo k zásadní změně struktury a s vidinou dalších expanzí na klíčové trhy změnilo strukturu na DoDo Group.
Momentálně je služba DoDo dostupná prakticky ve všech větších městech České republiky. Své působení už rozšířila rovněž na sousední Slovensko, Polsko a Německo, ale také do Rakouska, Maďarska a Bulharska. V těchto zemích je na základě objednávky pomocí SMS, Facebooku či Messengeru schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem. Ať už se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb, vyzvednutí obleku z čistírny či podání zásilky na poště. Jídlo je přitom služba za pomocí vodních skútrů schopna dopravit i na jachtu.
Letos se společnost rozhodla zapojit také do dobrovolnické pomoci uprchlíkům z Ukrajiny a pomocí stovky kurýrů a desítek zelených aut například zásobovala vlaky směřující na ukrajinské hranice.