Menu Zavřít

Křetínský s Tkáčem učinili nabídku na převzetí skupiny Metro za téměř 150 miliard korun

22. 6. 2019
Autor: Profimedia.cz

Investiční skupina EP Global Commerce (EPGC), kterou vlastní český investor Daniel Křetínský se slovenským kolegou Patrikem Tkáčem, předložila veřejnou nabídku na převzetí německé obchodní skupiny Metro AG. EPGC za kmenové akcie nabízí 16 eur a za prioritní 13,8 euro, což všechny akcie Metra ohodnocuje na celkových 5,8 miliardy eur (148,5 miliardy korun), napsala agentura Reuters.

„Nabídka EPGC je podmíněna mimo jiné tím, že EPGC dosáhne na dostatečný počet akcií nutných k převzetí kontroly nad společností Metro,“ sdělil mluvčí Křetínského holdingu EPH Daniel Častvaj.

EPGC se zároveň dohodla na odkupu podílu německé investiční společnosti Haniel, která je v Metru jedním z hlavních akcionářů. Loni v září od Hanielu získala podíl 7,3 procenta a současně se dohodla na opci na koupi zbývajících akcií z podílu firmy Haniel.

EPGC uvádí, že má plnou podporu společnosti Haniel a že získala kupní opci od společnosti Ceconomy, od které loni odkoupila podíl 3,6 procenta ve firmě Metro.


V první evropské lize. Čeští byznysmeni pohlcují zahraniční firmy


V prohlášení EPGC sdělila, že se těší na společný konstruktivní dialog se zaměstnaneckými radami i odborovými organizacemi, a zároveň ujistila, že nezamýšlí vypovědět žádnou platnou dohodu týkající se pracovních podmínek ve společnosti Metro.

Společnost Metro se značkou Metro Cash & Carry má podle svého webu v 25 zemích více než 760 obchodů a zaměstnává přes 100 tisíc lidí. Obsluhuje přitom asi 21 milionů zákazníků.

bitcoin_skoleni

V České republice je skupina Metro zastoupena od roku 1997. Její divize Makro Cash & Carry ČR provozuje v Česku 13 velkoobchodních center.

Přečtěte si také:

Křetínský dokončuje podmínky financování akvizice německého Metra, píše Reuters

Převzetí Metra aneb Jak česko-slovenští dravci nahrazují německou podnikatelskou dynastii

Kdo chce být miliardář. V Česku rostou nové úspěšné investiční skupiny

Německá síť Metro, o kterou usiluje Křetínský, odchází z Číny

  • Našli jste v článku chybu?