Menu Zavřít

Křidýlko, stehýnko, pizza i čína. České virtuální kuchyni MyFoodPlace se daří, za poslední rok vyrostla o víc než 100 procent

27. 10. 2021
Autor: MyFoodPlace
  • MyFoodPlace je původní česká cloudová kuchyně, ve které vaří kuchaři z více než 30 různých restaurací a která rozváží jídlo na území Prahy

  • Stojí za ní tuzemští podnikatelé Jan Siuda a Tomáš Lev, kteří ji založili v roce 2019

  • Měsíčně v MyFoodPlace odbaví desetitisíce objednávek, pro letošek si dali za cíl dosáhnout tržeb 50 milionů korun


Existovaly už před pandemií, teprve díky ní se však s nimi doslova roztrhl pytel. Řeč je o takzvaných virtuálních, či snad lépe řečeno cloudových kuchyních. Do nich se běžný strávník nedostane ani ve chvílích, kdy jsou všechna protikoronavirová opatření uvolněná. To proto, že přístup sem mají pouze provozovatelé, kuchaři z partnerských restaurací a kurýři. Díky tomu tak mohou svým zákazníkům nabídnout výběr jídel, kterému dokáže konkurovat jen málokdo.

Jedna taková kuchyně se loni vůbec poprvé objevila i ve střední Evropě, a to konkrétně v Praze. Stojí za ní podnikatelé Jan Siuda a Tomáš Lev a nese název MyFoodPlace.

Rohlík a Košík mají nového vyzyvatele. Do Česka dorazilo italské online tržiště s potravinami Everli, Čupr kontruje plánovanou expanzí na jih
Přečtěte si také:

Rohlík a Košík mají nového vyzyvatele. Do Česka dorazilo italské online tržiště s potravinami Everli, Čupr kontruje plánovanou expanzí na jih

Koncem roku vařilo v jejich krčské provozovně osm pražských restaurací, nyní se pyšní už více než třiceti. Řada z nich je přitom důvěrně známých – namátkou lze vzpomenout na Žebírkov, Namaste India Original či Gyrosárnu. To samo o sobě značí, že na chuť si zde přijde opravdu každý.

„Koncept cloud kitchen, který vznikl a v Česku se objevil krátce před pandemií, se osvědčil a dál roste na vlně trendu rozvozu jídla,“ potvrzuje Siuda. A potvrzují to i čísla. Měsíčně tu totiž stihnou vyřídit desetitisíce objednávek, přičemž v průběhu uplynulých 12 měsíců dokázala firma stoprocentně povyrůst ve všech klíčových ukazatelích i při udržení kladné EBITDA marže. Letos si pak dala za cíl dosáhnout v tržbách hranice 50 milionu korun

Každá kuchyně bude mít svého specialistu

Navzdory slibným výsledkům se však v jeho startupu chystají jisté změny: „Covid nás toho hodně naučil. Museli jsme samozřejmě hodně rychle škálovat naše provozní kapacity, což ukázalo na nedokonalosti v některých procesech. Upravit jsme museli i business model. Z původního pronájmu prostor pro restaurace přecházíme k variantě, kdy veškeré provozní aktivity řídí přímo MyFoodPlace.“

Od zavedených změn si Siuda slibuje lepší efektivitu provozu, která by v konečném důsledku měla přinést i vyšší kvalitu pro zákazníky. Ta se přirozeně odvíjí i od toho, kdo tu pod záštitou pražské cloudové kuchyně vlastně vaří.

Češi svým domácím mazlíčkům dopřávají. Velkoobchod s krmivem pro ně narostl o 25 %
Přečtěte si také:

Češi svým domácím mazlíčkům dopřávají. Velkoobchod s krmivem pro ně narostl o 25 %

„Vybíráme si velice detailně restaurační brandy a koncepty, se kterými bychom chtěli pracovat. Naším cílem je mít v portfoliu skupinu značek a konceptů, které dohromady reprezentují širokou paletu světových kuchyní,“ dodává Siuda s tím, že objednaný pokrm bude pro strávníky vždy připravovat právě taková restaurace, která se na gastronomii dotčené země specializuje.

Do léta přes celou Prahu

Úspěšný český byznysmen věří, že podobné provozovny mají v měnícím se gastro průmyslu slibnou budoucnost, proto se jeho podnik bude rozšiřovat. Současný plán počítá s tím, že do léta příštího roku dokáže MyFoodPlace pokrýt celou Prahu, a nikoliv jen její část, jako je tomu nyní. Na další rozvoj svého startupu, v rámci něhož bude investovat též do oblasti IT, si připravil 15 milionů korun.

FIN25

„Vnímáme nové výzvy, které pro restauratéry přinesla pandemie a narůstající prodeje přes rozvážkové platformy. Tím, že jsme se od začátku soustředili hlavně na rozvoz, museli jsme být od začátku po IT stránce napřed vůči restauracím,“ uzavírá Siuda. Sofistikované IT řešení pokrývající „komplexní řetězec procesů v oblasti gastronomie“ hodlá pustit na trh jako zcela samostatný produkt.

  • Našli jste v článku chybu?