Světová ekonomická krize se zatím neprojevila ve změně nákupního chování Čechů, kteří sice po zvýšení cen potravin v závěru loňského roku byli o něco více citlivější na ceny zboží v obchodech, avšak letos při výběru prodejny cena již tak důležitou roli opět nehrála.
Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma Research.
ZdeněkSkála ze společnosti Incoma Research sdělil, že čeští zákazníci přestali vnímatcenu jako hlavní kritérium v roce 2003, kdy se podíl lidí vybírajícíchmísto nákupu podle cen začal snižovat. Na stupnici od jedné do čtyř, kterázaznamenává průměrnou hodnotu odpovědí vyjadřujících význam ceny a jinýchfaktorů při výběru místa nákupu, se v roce 2003 tento ukazatel pohyboval kolembodu dva. Byl tedy blíže odpovědi jedna, která vyjadřuje názor, že lidé prodejnuurčitě vybírají podle ceny nabízeného zboží. V roce 2006 tento ukazatelpřekročil hodnotu 2,6 a loni klesl pod 2,5. Letos se ale dostal zpět na hodnotuz roku 2006.