Menu Zavřít

Krušovicím pomohla silná koruna

24. 3. 2003
Autor: Euro.cz

Ještě před dvěma roky se hospodaření Královského pivovaru Krušovice pohybovalo v červených číslech kvůli rozsáhlým investicím do přestavby pivovarnických provozů a z toho plynoucích velmi vysokých odpisů. V roce 2001 se pivovar dostal na nulu a loni již vydělal 40 milionů korun především díky velkému nárůstu exportu.

V edle rostoucího vývozu pomohla hospodaření pivovaru především silná koruna. „Na investice jsme si půjčili peníze většinou ze zahraničí a silná koruna zlevňovala jejich splácení,“ říká generální ředitel pivovaru a místopředseda jeho představenstva Pavel Gregorič. Díky těmto investicím, které během několika let dosáhly částky až dvě miliardy korun, se krušovický pivovar, který patří pod křídla koncernu Dr. Oetker, nyní těší podle Gregoriče pověsti vůbec nejmodernějšího pivovaru v ČR. Krušovičtí vidí jako šanci uspět především další rozvoj svého exportu. Ten jim v posledních letech roste tempem přímo závratným - o 25 až 40 procent ročně. Zatímco v loňském roce vyvezli do zahraničí celkem 75 tisíc hektolitrů piva, na letošek plánují atak stotisícové hranice. Nejdůležitějším trhem je trh slovenský, kde má podle Gregoriče české pivo stále velmi dobrý zvuk a dlouhou tradici. „Ve velice zajímavých množstvích vyvážíme i do Německa a do Ruska, pak následují takové menší ale zajímavé trhy, jako je třeba Anglie, Finsko, Švédsko, ale třeba i Izrael,“ říká dále ředitel. „Je lepší menší počet zemí a vyvážet do nich zajímavá množství, než vyvážet stopová množství do mnoha zemí.“ Krušovice se nechtějí orientovat pouze na export. Naopak, prioritou je domácí trh a zvyšující se počet gastronomických zařízení čepujících tuto značku piva je nesporně důkazem toho, že se tomuto pivovaru podařilo překonat nálepku úzce vymezeného regionálního pivovaru.

  • Našli jste v článku chybu?