Test
Nissan Almera se dá koupit za 367 tisíc korun (a se současnými slevami ještě levněji), anebo téměř za dvojnásobek. Týdeník EURO otestoval pětidveřovou verzi Almery s nejlepší výbavou a dieselovým motorem o obsahu 2,2 litru, aby zjistil, proč je nejprodávanějším modelem od Nissanu v Česku. I když konkrétně tato varianta to určitě není.
Přestože je agregát trochu hlučnější, a to zvláště ve vyšších otáčkách, jeho pružnost a síla nedostatek vydatně kompenzují. S maximálním výkonem 136 koní se dají dělat divy. Představuje to akceleraci z nuly na stokilometrovou rychlost za 9,2 sekundy a řidič ani nepocítí vyšší hmotnost agregátu. Veškerý potenciál motoru se však v Nissanu rozhodli u tohoto hatchbacku nevyužít.
Zatímco turbodiesel splňuje všechny předpoklady pro vychutnávání dynamických možností Almery, podvozek klade větší důraz na pohodlí. Kdyby měl tvrdší odpružení, vyhnul by se vůz mírnému naklánění při prudkém zatočení. Zato by možná odradil ty, co hledají maximálně vybavený komfortní automobil nižší střední třídy. A výbava je jednou z věcí, na níž nelze Almeře 2,2 dCi Tekna vytknout téměř nic. Zahrnuje elektronický systém kontroly stability či automatickou klimatizaci, palubní počítač s velkým displejem nebo kůží potažený volant.
Převodovka je přesná a řadicí pákou se rychlostní stupně mění hladce, pouze mezi čtyřkou a pětkou je její dráha zbytečně o malinko delší. Nejhůře se při ovládání vozu projevil posilovač řízení, kvůli němuž se volantem točí snadno i v okamžicích, kdy by měl klást výrazný odpor.
Interiéru dominuje esteticky příkladná středová konzole a precizní zpracování materiálů, světle šedé plasty na jiných částech (například schránka před spolujezdcem) však působí mdle. V podvečer nebo v noci vadí, že je osvětlení interiéru omezeno na přední část, takže na zemi před zadními sedadly není možné uložené věci nalézt.
Sedadla mají velké pozitivum v podobě nastavitelné bederní opěrky, díky níž v nich záda nebolí ani při dlouhém cestování. Zvolí-li však řidič ostřejší styl jízdy, bude mu chybět jejich lepší boční vedení. Opět důkaz, že před sportovním nábojem dostal přednost komfort. Když se s Almerou 2,2 dCi jezdí klidně, spotřebuje do šesti litrů nafty na sto kilometrů. Ani s pedálem plynu trvale přitisknutým k podlaze se žádné obžerství nekoná - vůz si vezme mírně přes devět litrů. Tak jako tak, k drsnějšímu zacházení řidiče nevybízí, protože v něm jde v první řadě o pohodlí.
Nissan Almera 2,2 dCi Tekna
Motor vznětový čtyřválec
Objem 2184 cm3
Max. výkon 100 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 200 km/h
Průměrná spotřeba 5,9 litru na 100 km
Základní cena 596 000 Kč
Klady
- pružný a silný motor
- šestistupňová převodovka
- bohatá výbava
Zápory
- některé detaily v interiéru
- výrazný posilovač řízení
- mírný náklon v zatáčkách