Menu Zavřít

KULTOVNÍ KLASIKA OD BMW

17. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Legenda se bude prodávat i v tuzemsku

Pražská společnost AuTec Group chce začít dovážet dva nové modely legendární britské značky Mini, která nyní patří pod křídla koncernu BMW. Jedná se o tradičně vyhlížející Mini One a sportovněji střižený Mini Cooper, které svou konstrukcí navazují na kultovní vozy této značky z minulých desetiletí. U jejího zrodu stál Alexander Issigonis, který si při jednom z obědů v roce 1957 nakreslil na jídelní ubrousek vizi malého automobilu podobajícího se krabici. Tento nápad znamenal revoluci v automobilovém průmyslu. Do éry velkých vozů s pohonem zadní nápravy přišlo malé levné auto s napříč uloženým motorem a pohonem předních kol. Vůz přežil v různých verzích až do dnešních dnů – jeho dvě poslední podoby představila právě firma BMW. „Na českém trhu se značka Mini v nejbližší době neobjeví, podnikáme nicméně potřebné kroky k tomu, aby v nepříliš vzdáleném časovém horizontu naši nabídku doplnila, říká člen představenstva AuTec Group Tomáš Olbrich. Mini One. Klasiku mezi novými modely Mini představuje Mini One, který se vyrábí v krátké a dlouhé verzi. Vůz pohání moderní čtyřválec s maximálním výkonem 66 kilowattů. Malému stroji dokáže dát rychlost až 185 kilometrů v hodině, z nuly na stovku zasprintuje za 10,9 sekundy. Jeho hlavní předností je podle konstruktérů nízká spotřeba ve výši 6,5 litru na sto kilometrů jízdy. Také kabina Mini One už není to, co bývala za starých časů – ovšem v dobrém slova smyslu. Palubní deska je přestylizována, jen tachometr zůstal podle tradic umístěn uprostřed panelu, po pravé ruce řidiče. Nové jsou také odstíny interiéru. Designéři se rozhodli pro antracitové barvy. Na střední konzoli jsou umístěny dva držáky na nápoje a v kabině je celkem šest velkých odkládacích skříněk. Standardní výbava vozu zahrnuje výškově upravitelný volant i upravitelné sedadlo řidiče, dělené zadní sedačky, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a cyklovač stěrače. Konstruktéři se v případě Mini One také zaměřili na bezpečnost posádky. Auto je vybaveno dvěma předními airbagy a jako jediný vůz ve své třídě nabízí také za příplatek dva hlavové airbagy. Mini Cooper. Také sportovnější Mini Cooper zůstal reminiscencí na klasiku minulých dekád. Pod karoserií evokující vzpomínky se ale nachází moderní čtyřválec s objemem 1,6 litru a výkonem 85 kilowattů. Ten dokáže dát malému stroji maximální rychlost 200 kilometrů v hodině při průměrné spotřebě 6,7 litru na sto kilometrů jízdy. Sportovnímu srdci lahodí i vzhled automobilu, který je určen pro náročnější klientelu. V základním provedení dodává výrobce k vozu hliníková kola v bílé nebo stříbrné barvě. Například kliky dveří a objímky předních i zadních světel dávají stroji aristokratický vzhled. Dojem podtrhuje možnost dokoupit si panoramatickou průhlednou střechu a další luxusní doplňky.

  • Našli jste v článku chybu?