Chtělo by se říct, že je okurková sezona. Ale je? Nezdá se. Ředitel rozhlasu by dramaticky zvolen. Neméně dramatická volba šéfa České televize nás čeká na podzim. Kandidáti se již předhánějí, alespoň v kuloárech. No, uvidíme. Někdy je méně více a marná lásky snaha.
Foto: Profimedia.cz
V Senátu je novela, podle níž nemá být v České televizi reklama. Ve chvíli, kdy píši tento sloupek, ještě není jasné, jak to dopadne, ale reklamy v televizi bude rozhodně méně.
O hodně méně. Ozývá se, že „to televizi patří“. Správně. Televize (ta Česká) stejně už teď z reklamy nemá ani korunu a nebude mít ani nadále. Kultura a sport budou nyní dvě místa, kam peníze poputují. I filmaři chtějí své, ale těm peníze slíbil ředitel Novy Jan Andruško. Doteď dostávali peníze od ČT. A tak uvidíme, jak se český film pomiluje s kapitalismem
a s Adrianem Sarbu. Snad jim tu Novu neprodá před očima.
Mediální svět ovládl kůrovec. Policie honící po lese přátele kůrovce zabírá vysílací čas, politici už také vyrážejí do lesa „za prací“, a tak vlastně okurková sezona neexistuje. Dokonce se nějak zapomnělo na vládní krize i na rozpočet. Jsou političtí populisté, kteří se hodlají před oky televizních kamer ke stromům možná i připoutat. Třeba tam zůstanou až do podzimu. Kníže pravil, že boj proti kůrovci je jako náboženská válka. Zřejmě měl na mysli husitskou vozovou hradbu odolávající německým rytířům nebo tak něco.
Nebýt lesem pobíhajících milovníků kůrovce, moc vzrušení bychom si tento týden neužili. Jedině že by na projednávání zákona o reklamě do Senátu přišla něčí manželka a někoho zfackovala. Jako Wendi Murdochová toho milého jedince, který hodil po jejím muži během slyšení o odposleších šlehačkový dort. V tu ránu byla na titulních stranách. Ale tenhle rybníček je takový náš, a tak nám zbývá už jen ten kůrovec.