Kampani před vstupem do unie předcházejí výběrová řízení
Ministerstvo zahraničí vypisuje v těchto dnech osm tendrů na zakázky zhruba za 80 milionů korun. Všechny souvisejí s kampaní před vstupem České republiky do Evropské unie. Ministerstvo již vypsalo veřejnou obchodní soutěž na výběr reklamní agentury, která bude zajišťovat plánovaní reklamní kampaně v médiích, nákup inzertní plochy a času a také návrhy a realizaci reklam. „Objem této zakázky převýší sedm milionů korun, proto ta veřejná obchodní soutěž. Dále jsme již vyhlásili tři výběrová řízení – na zajištění internetového serveru, na PR agenturu zajišťující kontakt s médii a na firmu pro komunikaci se specifickými cílovými skupinami, jako jsou komory, profesní sdružení, církve či odbory,“ řekla týdeníku EURO Jana Adamcová, ředitelka odboru komunikace sekce evropské integrace ministerstva zahraničních věcí. V každém výběrovém řízení je osloveno vždy nejméně pět zájemců. Ředitelka Adamcová dodává, že se mohou přihlásit i neoslovení.
Další čtyři výběrová řízení budou vyhlášena v nejbližší době. Odbor komunikace hledá ještě firmu pro zajištění tisku nejrůznějších brožur, společnost provozující bezplatnou zelenou telefonní linku, agenturu na výzkumy veřejného mínění a firmu koordinující regionální informační střediska.
Jana Adamcová uvádí, že všichni dodavatelé budou vybráni do konce ledna následujícího roku. Jedním z nejdůležitějších kritérií pro výběr má být kvalita a množství referencí, dokazujících, že dotyčný subjekt dělá požadovanou práci dobře.
Kromě těchto osmi zakázek bude v příštích měsících ministerstvo silně podporovat regionální informační střediska, kterých je zatím v republice zřízeno sedmnáct. Pro činnost v příštím roce by měla dostat až 20 milionů korun. Příspěvky dostanou také nevládní organizace, které přijdou s projekty posilujícími informovanost občanů o Evropské unii. Odbor komunikace se hodlá více než dříve soustřeďovat na „jinak obtížně dosažitelné“ občany, jakými jsou handicapovaní, ženy v domácnosti a důchodci. „Například jsme již rozhodli o podpoře vydání brožurky o Evropské unii v brailově písmu,“ uvádí Adamcová konkrétní případ.
Kromě rozdělování prostředků ze státního rozpočtu hledá ministerstvo nyní soukromé subjekty, které by se chtěly stát partnery komunikační strategie a byly by schopné finančně i nefinančně na ni přispět. Jana Adamcová očekává, že od partnerů by mohlo přibýt dalších několik milionů korun.