Zákazníci britské finanční společnosti Tesco Bank se stali terčem útoku kybernetických podvodníků, kterým se podařilo přesunout peníze ze zhruba dvaceti tisíc účtů. Firma, která je bankovní divizí největšího britského maloobchodního řetězce Tesco, slíbila, že vzniklé finanční ztráty zákazníkům uhradí.
Tesco Bank spravuje zhruba 136 tisíc běžných účtů. Firma v reakci na útok zastavila veškeré internetové transakce, zákazníci nicméně mohou dál používat platební karty k nákupům i k výběru hotovosti.
„Veškeré finanční ztráty plynoucí z těchto podvodných aktivit převezme banka,“ uvedl generální ředitel společnosti Benny Higgins. „Zákazníkům nehrozí žádné finanční riziko,“ dodal.
Vývoj akcií Teska
Podle Higginse firma během víkendu zaznamenala podezřelé aktivity u zhruba 40 tisíc účtů, peníze se útočníkům podařilo převést ze zhruba poloviny z nich. „Domníváme se, že částky, které zmizely, jsou relativně nízké, stále na tom ale pracujeme,“ uvedl Higgins.
Celkové náklady na odškodnění zákazníků budou podle Higginse představovat částku „velkou“, ale ne „obrovskou“. Agentura Reuters nicméně upozorňuje, že i v případě omezených finanční dopadů hrozí společnosti Tesco Bank výrazné poškození pověsti.
Banky budou údaje o kyberútocích sdílet. Přečtěte si o tom: Kyberbezpečnost především. Novela žádá koordinaci bank |
Z bankovnictví čtěte dále:
Penta slučuje dvě slovenské banky. Sberbank na Slovensku přestane existovat
České spořitelně stoupl zisk na 12 miliard. Hypotéky dosáhly rekordu
ČNB zlepšila odhad růstu HDP. Intervence zachová