Menu Zavřít

Kyselka ožívá. Do lázní začnou jezdit osobní vlaky

21. 3. 2017
Autor: archiv MF

Každou prázdninovou sobotu letos z Karlových Varů vyrazí motorový vlak až do Kyselky. Jde o další z kroků, jak vrátit život do kdysi výstavních lázní na Ohři, které doplatily na hospodaření před rokem 1989 a neúspěšnou privatizaci v 90. letech.

„Dohodli jsme se na společném projektu s Karlovarskými minerálními vodami. Spoje budou jezdit pouze v sobotu po dobu letních prázdnin,“ potvrzuje novinku v jízdním řádu Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. „Ranní spoj zamíří z Karlových Varů dolního nádraží do Kyselky, poté pojede vložený spoj z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a zpět do Kyselky. Na večer se vlak vrátí z Kyselky do Karlových Varů,“ upřesňuje.

Vůbec poprvé motorová souprava do lázní na Ohři zamíří už 27. května, půjde o prezentační jízdu. Pravidelný provoz pak začne v sobotu 1. července. Cestující bude na výletním spoji vozit historický motorák řady M 240.0, jemuž se v „ajznboňácké“ hantýrce přezdívá Singrovka.

Zavedení vlakového spojení je dalším krokem k oživení lázní, které ještě nedávno působily jako strašidelný hrad. Většina staveb padala, stěny hnily, všude byla cítit celková devastace. Před několika lety tam začala společnost Karlovarské minerální vody opravovat nemovitosti ve svém majetku, loni například zpřístupnila Muzeum Mattoni v Löschnerově vile.

Na obnově lokality se podílí i obecně prospěšná společnost Lázně Kyselka. „Už teď Kyselka vypadá mnohem líp než před několika lety, čistí se celý lesopark, funguje umělý vodopád. I samotný vlak bude velká atrakce, lidi, kteří přijedou, uvidí, jak postupuje záchrana lázní,“ těší se Vladimír Lažanský, šéf obecně prospěšné společnosti.

V Kyselce ovšem zatím chybí servis pro turisty. Právě nyní se začíná pracovat na projektu obnovy lázeňské restaurace. „Aby měli návštěvníci k dispozici alespoň něco, otevřeme přes sezónu altánek s občerstvením,“ popisuje Lažanský.

Železniční vlečka z Vojkovic nad Ohří do Kyselky funguje od roku 1895, v roce 1935 tudy přestaly jezdit osobní vlaky a využívaly ji jen nákladní spoje s minerálkami Mattoni. V roce 1997 došlo k úplnému zastavení provozu. Po silném veřejném tlaku společnost Karlovarské minerální vody v roce 2012 za deset milionů korun vlečku opravila a několikrát týdně tudy posílá soupravu s minerální vodou do distribučního centra v Prostějově.

ebf - tip - debata

Dále čtěte:

Krušné hory bez vlaků. Lokálku na Moldavu zastavil sesuv

Mrtvá voda. Z panenské přírody u Švihova nikdo nic nemá

Jak se budí lokálky. Prodělečným tratím svítá naděje na nový život

Ilustrační foto, lokálka (Autor Hynek Glos)


  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).