Menu Zavřít

Lázeňství a wellness se mohou doplňovat

7. 10. 2019
Autor: Euro.cz

Kvalita servisu je u nás na prvním místě, říká Ondřej Kazda, ředitel hotelů Orea v Mariánských Lázních

Ondřej Kazda je zodpovědný za vedení čtyř hotelů řetězce Orea v Mariánských Lázních. Profesionál, který v hotelnictví působí 18 let, v rozhovoru popisuje, jak chce Orea a její majitel Cimex v západočeských lázních rozvíjet své podnikání.

* > Kolik má dnes Orea hotelů v Mariánských Lázních? V čem jsou jedinečné?

V současné době provozuje Orea v Mariánských Lázních čtyři hotely.

Velkým benefitem je, že hotel Cristal a San Remo disponují přírodními minerálními zdroji. Hotely mají skvělé umístění přímo v srdci města a zejména Bohemia a Palace Zvon snoubí dlouhou historii, unikátní architekturu a komplexní služby, jejichž kvalita rok od roku roste. Kvalita servisu pro naše hosty je u nás na prvním místě.

* > Jaké plánujete další investiční aktivity v Mariánských Lázních?

Společnost Cimex disponuje v Mariánských Lázních více objekty, které jsou určeny pro realizaci dalších projektů. V nedávné době proběhla médii informace o projektu na Hlavní třídě, který dostal od města zelenou. Jedná se o moderní hotelový komplex, který nebude mít v Mariánských Lázních konkurenci. Do budoucna je v plánu jeho rozšíření do objektů v ulici Ruská, a vznikne tak komplex, který vysoce přesahuje regionální význam.

* > Jak se mění požadavky zákazníků a jak na to vaše hotely reagují?

Obecně se nároky hostů na kvalitu a objem nabízených služeb zvyšují. Hosté přijíždějí do lázní zejména za léčením a hlavně ruská klientela je v tomto směru nejnáročnější. Proto máme v plánu zavést postupně přírodní zdroje do všech našich hotelů a zároveň sledujeme trendy v oblasti lázeňství a snažíme se nabídnout služby na míru s využitím nejmodernějších technologií. Vzhledem k tomu, že se nám rok od roku zvyšují podíly rezervací přes online portály, které využívá spíše mladší klientela, rádi bychom rozšířili portfolio služeb i pro tento segment.

Osobně vidím v této oblasti velký potenciál. V kontextu investice do ostatních Orea hotelů i naše hotely v Mariánských Lázních chystají v následné době rozsáhlé investice, tak abychom mohli hostům zajistit špičkové ubytování s profesionálními službami.

* > Hotely jsou o lidském kontaktu, o kvalitě zákaznického servisu. Jak se zákaznický servis v České republice změnil? Pociťujete posun k lepšímu a proč?

Obecně si myslím, že kvalita servisu v Česku je na velmi dobré úrovni. Samozřejmě k tomu přispěl i rozmach sociálních sítí a webových portálů, kde mají hosté možnost ohodnotit kvalitu a úroveň nabízených služeb. Hotely tak mají více než kdykoliv předtím informace o tom, co hostům chybí, kde se mohou zlepšit, a naopak o tom, v čem jsou dobří. Některé stránky se tak nechtěně stávají „oficiálním“ měřítkem kvality hotelů.

Pro hotely je situace obtížnější v tom, že stejně jako v jiných oborech je v této oblasti dramatický nedostatek personálu, zejména toho kvalifikovaného. Hlavně u mladší generace je zájem o obor minimální a všeobecně má diametrálně odlišný přístup k práci a životu. Má dnes jiné priority a zájmy.

* > Co je ve vaší lokalitě největším lákadlem pro turisty? Co by v Mariánských Lázních neměli vynechat?

Mariánské Lázně nabízejí celoroční využití jak pro turisty, tak i sportovce. K dispozici je několik turistických tras, golfové hřiště, sjezdovka. V okolí stojí za to navštívit krásné město Loket, Bečov nad Teplou s relikviářem sv. Maura nebo klášter v Teplé. Osobně mám velmi rád Kladskou, která je jen pár kilometrů od Mariánských Lázní. Velmi hezkou atmosféru mají Mariánské Lázně v polovině května, kdy probíhá zahájení lázeňské sezony a město opravdu žije.

* > Je něco, co vám, respektive vašim hostům, v Mariánských Lázních chybí?

bitcoin_skoleni

V podstatě bych navázal na to, co jsem již zmiňoval. Drtivá většina služeb je nyní zaměřena na klasickou lázeňskou klientelu. Chybí větší nabídka možností pro mladší návštěvníky nebo například pro rodiny s dětmi. Domnívám se, že lázeňství a wellness se nevylučují a za určitých okolností by se daly tyto segmenty velmi dobře doplňovat a kombinovat. •

  • Našli jste v článku chybu?