Cílovou rovinkou Masarykova okruhu projelo v neděli 16. října jako první rudé Ferrari 488 GT3 domácí stáje Scuderia Praha. Od sobotního oběda najelo téměř 3500 kilometrů a stalo se vítězem historicky prvního čtyřiadvacetihodinového závodu v Česku.
Závěrečného podniku mezinárodního poháru 24H Series, který se jel na brněnském autodromu 15. a 16. října 2016, se zúčastnily kromě pražské Scuderie další dvě české posádky. Brněnská stáj RTR Projects nakonec brala celkově šestnácté místo. A předposlední skončilo kvůli technické závadě stárnoucí BMW M3 GTR E36 v barvách Válek Autosport.
I když se čtyřiadvacetihodinovky mělo zúčastnit více než padesát týmů z celé Evropy, na startovní rošt se nakonec postavilo pouze šestadvacet týmů. Jezdce zřejmě odradilo nevyzpytatelné počasí - ještě pár dní před závodem klesaly v Brně ranní teploty k bodu mrazu - a relativně pozdní rozhodnutí o tom, že se původně plánovaná dvanáctihodinovka prodlouží na dvojnásobek. Pořadatelé o změně informovali až během letních prázdnin.
Největším konkurentem pražského ferrari bylo divoké Lamborghini Huracán rakouského týmu GRT Grasser Racing, nad nedělním ránem ale z brněnského závodu odstoupilo. V nejsilnější kategorii GT vozů tak vedle Scuderie Praha zůstal pouze Mercedes SLS AMG GT3 švýcarské stáje Hofor-Racing. Ta závod pojala spíše jako testování a tomu odpovídal i výsledek - mercedes měl ztrátu neuvěřitelných 38 kol na vítězné ferrari.
Značně prořídlé startovní pole ovšem příliš nevadilo stovkám fanoušků podél trati. Noční závodění mělo v Česku premiéru, a tak řada z nich přímo na okruhu spala anebo se v průběhu noci a nad ránem ohřívala u ohně.
V říjnu 2017 se má závod do Brna opět vrátit. Tentokrát bude otevřený pouze pro slabší cestovní vozy.
Reportáž ze závodu čtěte v aktuálním vydání týdeníku Euro, které vychází 31. října
Dále čtěte:
Konec závodů v Mostě? Stovky lidí protestují proti hluku
Před 30 lety vyhrálo Le Mans, teď se Porsche 962 prohánělo v Mostě
Česko bude mít svůj 24hodinový závod