Menu Zavřít

LeasePlan má za sebou úspěšný rok

19. 12. 2016
Autor: Euro.cz

Operativní leasing už se prosazuje také v malých firmách. Růst by měl pokračovat i v roce 2017

Rok 2016 byl ve znamení silného nárůstu operativního leasingu automobilů.

Potvrzuje to i společnost LeasePlan, jednička ve full-service leasingu, tedy vrcholné podobě operativního leasingu. Růstový trend by měl pokračovat i v roce nadcházejícím.

Podle Jaromíra Hájka, generálního ředitele české pobočky skupiny LeasePlan, se skrývá velký potenciál i mezi menšími firmami s jednotkami vozidel.

Objem nových kontraktů české pobočky

LeasePlanu v prvních třech čtvrtletích letošního roku dosáhl 2,72 miliardy korun, meziroční nárůst činí téměř 20 procent. Firma zároveň významně navýšila své portfolio, v současnosti provozuje už přes 22 tisíc automobilů. Pozici lídra si LeasePlan upevnil rovněž na globální úrovni. Na konci třetího čtvrtletí se v 33 zemích, v nichž má své pobočky, staral o 1,64 milionu vozidel. Od začátku roku tak v jeho flotile přibylo 90 tisíc automobilů.

„Po celý rok 2016 jsme pozorovali zvýšený zájem ve všech zákaznických segmentech,“ říká Jaromír Hájek.

Pro větší společnosti, které jsou hlavní zákaznickou skupinou full-service leasingu, je v současnosti typický zájem o takzvaný fleet management, v němž leasingová společnost vedle dennodenní operativy plní i roli odborného poradce. Hlavním úkolem je nalézat cesty k dalším úsporám v provozu autoparku. Právě tato tendence bude podle odborníků nadále posilovat. I proto centrála LeasePlanu vytvořila skupinu speciálně vyškolených konzultantů, kteří zájemcům poskytují poradenskou pomoc, jež jde svým rozsahem nad rámec standardní péče.

Jakou skladbu vozového parku a jakou dobu užívání vozidel máme zvolit, abychom dosáhli co nejmenších nákladů? Jak můžeme posílit kontrolu stavu firemních vozidel a snížit interní administrativu?

V jakých oblastech lze vidět příležitost pro dosažení až 15procentního snížení ročních nákladů na firemní auta? To jsou typické otázky, které konzultanti firmy dostávají.

A obvykle mají uspokojivou odpověď.

„Nedávno jsme si udělali analýzu, jaká je průměrná výše potenciálních úspor, které ve flotilách zákazníků dokážeme identifikovat. Vyšlo nám téměř 31 tisíc korun na jeden vůz při čtyřletém leasingovém cyklu. Ve flotile o 50 vozech tedy mluvíme o více než 1,5 milionu a to už je suma, která určitě stojí za pozornost,“ míní Jaromír Hájek.

Vedle tlaku na maximální efektivitu mají firemní klienti stále vyšší požadavky, i pokud jde o flexibilitu služeb. LeasePlan proto přichází s produktem FlexiPlan, díky kterému si zákazníci mohou pronajmout vozy jen na několik měsíců, třeba v období sezonních či jednorázových zakázek.

Všechny náklady jsou přitom garantovány po celou dobu smlouvy.

Ačkoli jádro klientely největších poskytovatelů nadále tvoří větší společnosti, pokračuje zároveň trend nastartovaný zhruba před dvěma lety. Tehdy se leasingové společnosti začaly systematičtěji zaměřovat na malé autoparky.

bitcoin_skoleni

„Průkopníkem byl náš produkt LeasePlan Go,“ konstatuje Jaromír Hájek. Hlavním prodejním kanálem produktu je stejnojmenný e-shop. V něm si podnikatelé mohou vybrat a objednat nejen vůz, ale i balíčky souvisejících služeb. Také v tomto případě firma zaručuje neměnnost splátky. Dnes už má LeasePlan Go přes dva tisíce zákazníků.

„Jsem si jistý, že podobně koncipované produkty pomůžou omladit průměrný věk firemních vozidel. Tento problém se nejvíce týká právě nejmenších firem a živnostníků,“ upozorňuje Jaromír Hájek. „Dnes už skutečně není důvod, aby řemeslníci jezdili ve starých zrezivělých dodávkách. Operativní leasing je pro ně ideálním řešením, díky němuž navíc výrazně vylepší svou image,“ dodává.

  • Našli jste v článku chybu?