Novotný starší tak doplní neúplné představenstvo, ve kterém vedle Novotného mladšího zasedá jeho místopředseda a výkonný ředitel firmy Peter Köhler. „Těšíme se, že budeme čerpat z jeho bohatých podnikatelských zkušeností. Novotný přichází především proto, že chce firmu ještě více podporovat,“ řekl webu E15.cz Köhler. Podle něj má Novotného jmenování do čela představenstva v pátek potvrdit valná hromada společnosti.
Novotný starší řekl, že chce firmě pomoci s další expanzí. „Díky liberalizaci železnice se v Evropě nyní hraje o 22 miliard eur (561,4 miliardy korun). To je příležitost pro opravdu velké hráče, kteří se nebojí investovat velký kapitál a počítají s delší návratností vložených investic. Leo Express takovým hráčem je,“ uvedl.
Společnost zároveň jedná o vstupu nového strategického partnera. Hotovo by mělo být do konce prvního čtvrtletí příštího roku. „Jedná se nadnárodní společnost působící v železničním prostředí. Partner nepřevezme majoritu, ale přinese významný kapitál, který bude využit pro nákup dalších vlaků,“ řekl Sedlařík.
Rezavé dráhy: na opravu kolejí a nádraží budou chybět desítky miliard korun
V prvním čtvrtletí zároveň vznikne nový post ve vedení firmy. Nový výkonný ředitel by se podle Sedlaříka měl soustředit na restrukturalizaci a další rozvoj podniku.
Novotný starší v minulosti už působil v dozorčí radě firmy. Tu současnou nově povede poradce Novotného staršího právník Stanislav Knotek. Radu dál doplní dcera Leoše Novotného staršího Veronika Kvěch a právník Leo Expressu Martin Stříbrný.
Leo Express přepravil v prvním pololetí letošního roku 1,25 milionu cestujících, meziročně zhruba o půl milionu více. Obrat společnosti činil téměř půl miliardy korun, což je meziroční nárůst asi o 185 milionů korun. V roce 2018 společnost vykázala zisk 2,5 milionu korun a poprvé od svého vzniku se dostala ze ztrátového hospodaření.
Dále čtěte:
Dejvické monopoly. Trať na letiště vábí developery a trápí obyvatele
Česká nádraží a koleje jsou v exekuci. Kvůli pár desítkám tisíc
Výkres za 40 miliard. Plán stavby trati na letiště je hotov a zásadně změní tvář Prahy
Po miliardové opravě do haly zatéká. Hlavní nádraží čeká další rekonstrukce
Rekonstrukce haly hlavního nádraží se SŽDC prodražila. Účet je o 127 milionů vyšší