Menu Zavřít

Leo Express přebírá německou Locomore. Bude jezdit mezi Berlínem a Stuttgartem

16. 8. 2017
Autor: čtk

Český dopravce Leo Express přebírá berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem a Stuttgartem na jihozápadě Německa. Při prodeji lístků chce česká firma spolupracovat s německým autodopravcem Flixbus, který obchod potvrdil. Flixbus bude mít na starosti i marketing, cenovou strategii a péči o zákazníky.

Přerušený provoz z Berlína do Stuttgartu zahájí společnost 24. srpna. Jezdit má čtyřikrát v týdnu od pátku do pondělí. Vlaky vybavené Wi-Fi připojením zdarma nebo zásuvkami pro napájení drobné elektroniky budou vyjíždět ze Stuttgartu v 06:21 a v opačném směru z Berlína budou vyjíždět v 14:19, uvedl tuzemský dopravce.

Podle Leo Expressu Locomore na trase dokázal během pěti měsíců přepravit na sto tisíc zákazníků. V insolvenci firma skončila kvůli nízké kapitálové vybavenosti a proto, že řadu prací na provozu železniční dopravy musela najímat u externích partnerů. Česká společnost s několikaletou zkušeností s provozem železniční dopravy a podporou Flixbusu předpokládá, že ji podobný osud nečeká.

O Locomore se podle německých médií ucházelo několik firem, včetně Leo Express. „Odevzdali jsme nabídku. Chceme si ponechat zaměstnance a řadu dodavatelů,“ řekl v květnu deníku Handelsblatt výkonný ředitel české firmy Peter Köhler.


Leo Express myslí i na Polsko a Rakousko. Čtěte více

Vlak Leo Expressu na zkušebním oválu u Velimi


Zatím se podle Spiegelu Leo Express dohodl s 15 zaměstnanci Locomore, s dalšími ještě jedná. Spojení na trase Berlín - Stuttgart by měl obnovit už 24. srpna. Podle listu Die Welt bude zprvu jeden vlak jezdit čtyřikrát týdně ráno ze Stuttgartu do Berlína, a odtud pak zase zpět. Od září by vlak měl jezdit pětkrát týdně.

bitcoin_skoleni

Spolupráce firem Leo Express a Flixbus by podle německých médií mohla znamenat alespoň částečnou konkurenci v dálkové železniční dopravě pro dominantní Deutsche Bahn.

Leo Express
Leo Express zahájil činnost v roce 2013 jako železniční přepravce. Vedle osobních vlaků provozuje i autobusové linky. Loni svezl svými vlaky a autobusy 1,4 milionu cestujících. Společnost v roce 2016 vykázala ztrátu zhruba 110 milionů korun, meziročně jde o propad o deset milionů korun.

Dále čtěte:

Leo Express dá za čínské soupravy více než půl miliardy

Šéf zlatých vlaků Novotný bude vychovávat startupy


  • Našli jste v článku chybu?