Další posílení konkurence na české železnici se přiblížilo. Český železniční dopravce LEO Express převzal první zbrusu nový vlak Flirt od švýcarského výrobce Stadler Rail.
Foto: LEO Express
Tato nízkopodlažní elektrická souprava absolvuje letos na jaře nezbytné zkoušky a bude testována i na zkušebním okruhu u Velimi. LEO Express postupně nakoupí celkem pět švýcarských vlaků, které začnou ještě letos přepravovat cestující mezi Prahou a Ostravou a nabídnou jim pohodlí a velmi kvalitní služby.
„Už teď se velmi těším, až s touto super moderní soupravou vyjedeme na koleje. Zákazníkům nabídneme velmi kvalitní a spolehlivé služby, které v České republice dosud nemohli využít a které jsme zatím znali jen ze zemí západní Evropy. Naše vlaky jsou vybaveny technologiemi odpovídajícími roku 2012 a ne těmi z osmdesátých let minulého století, na jaké byli dosud Češi na železnici zvyklí,“ říká Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express, který soupravu Flirt osobně převzal.
Klimatizovaná souprava hliníkové konstrukce pojme celkem 237 sedících pasažérů. „Zákazníkům poskytne nejen velký komfort, jako jsou pohodlné polohovatelné sedačky, dostatek místa na nohy i na velká zavazadla, opěrky na nohy, velmi nízká hlučnost nebo bezbariérový přístup do celého vlaku, ale i dosud nebývalé technické vymoženosti – například všudypřítomné elektrické zásuvky nebo rychlý internet pro všechny,“ popsal hlavní lákadla nových spojů Viktor König, generální ředitel LEO Express.
Celková hodnota kontraktu na dodání pěti souprav pro LEO Express od firmy Stadler činí 1,5 miliardy korun. Firmě se podařilo získat od bank velmi výhodné financování. Společnost očekává, že provoz bude rentabilní i díky zájmu cestujících o pohodlné cestování. „Moderní poznatky a data ze zahraničí ukazují, že po nasazení nového vlaku se na dané trase během pěti let zvýší počet cestujících o 80 až 200 procent,“ říká Leoš Novotný.
Jen do počítačových technologií jedné soupravy investoval nový dopravce více než dvanáct milionů korun. „Je ověřeno, že rychlý a dostupný internet zvyšuje počet cestujících ve vlacích minimálně o 15 procent,“ zmínil majitel firmy. Celá flotila pěti souprav zahájí plný provoz na trase Praha-Ostrava letos v prosinci.
Dodavatelská firma Stadler se rozhodla vlak LEO Express v září vystavit jako svůj hlavní exponát na celosvětové výstavě InnoTrans 2012 v Berlíně a pochlubit se tam novým interiérem.