Menu Zavřít

Leo Express se hrabe vzhůru. Po silnici

3. 8. 2016
Autor: Leo Express

Společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného spojí nově Prahu s Mnichovem, a navíc začne na jedné lince jezdit do rakouského Lince a Salcburku. Nejde ale o expanzi na kolejích. Leoš Novotný tímto svým už několikátým počinem v autobusové dopravě ukazuje, že pochopil fakt, že na kolejích se v současné době vydělávat nedá.

Na silnici šéfa černozlatých vlaků zahnala nutnost. Jeho firma na železnici válčí o ceny a už léta nehezky prodělává. Vlastně ani jeden rok svého fungování neskončila v zisku. Proto nyní začala pod svým nově objeveným autobusovým byznysem přitápět.

Podíváme-li se na loňské výsledky, končil Leo ve ztrátě 67 milionů korun. Bylo to sice smutné číslo, ale za kapacitně nejlepší měsíc prosinec zaznamenala firma poprvé v historii černá čísla, což ukazuje na lepšící se trend. Navíc rok předtím prodělala daleko více, 135 milionů, takže rok 2015 byl skokem vzhůru.

Ano, od zahájení provozu v roce 2012 jsou to stále zprávy ze dna tabulky, ale Novotného autobusový apetit z poslední doby stojí za pozornost. Do jeho firmy navíc přišel investor, bývalý většinový vlastník pivovarnické skupiny Pivovary Lobkowicz Group Martin Burda, který získal 14procentní podíl. Leoš Novotný je tak ve zcela jiné pozici než dosud, kdy utrácel kapitál získaný z podnikání svého otce.

Leo Express už má své vlakové linky napojené na vlastní autobusy, například Košice díky tomu propojil s Ukrajinou. Naopak své vlaky po dohodě navázal na linky německého dopravce FlixBus. Leo nakoupil také v Polsku autobusového přepravce Tiger Express, jehož bývalý šéf Peter Jančovič se pak stal také akcionářem Leo Expressu. Vypadá to, že tenhle byznys poprvé začíná dávat logiku. Ale cesta to ještě bude dlouhá.


Dále čtěte:

bitcoin_skoleni

Leo Express snížil ztrátu o polovinu. Daří se mu na východním Slovensku

  • Našli jste v článku chybu?