Běžný účet, spořicí účet nebo spotřebitelský úvěr budou moci klienti už brzy získat on-line, slibuje šéf osobního bankovnictví UniCredit Bank
UniCredit Bank v Česku plánuje výrazně posílit distribuci formou on-line kanálu. Kromě toho pokračuje s otvíráním nových franšízových poboček. „Do konce letošního roku chceme připojit k současným 26 dalších přibližně 39 franšízových obchodních míst,“ tvrdí ředitel osobního bankovnictví UniCredit Bank Giovanni Guidi s tím, že banka se chce víc soustředit na vylepšení služeb. „V servisu se zaměříme především na klienty s vyššími příjmy a malé a střední firmy,“ upřesňuje Guidi.
Jaký podíl nově poskytnutých půjček jde na konsolidaci existujících dluhů? Konsolidace tvoří v našem portfoliu téměř šedesát procent. Když si vezmete, že jsme s nabídkou začínali loni, jedná se o velký úspěch. Rádi bychom svůj podíl navýšili a pracujeme na zkvalitnění procesu konsolidace. Není to jednoduchá záležitost, ale využívané nástroje typu Splátkomatu nám výrazně usnadňují situaci být lepší než konkurence. Začali jsme tento produkt aktivně propagovat jako první, pak se přidala Česká spořitelna a GE. Díky našemu novému přístupu v této oblasti se začalo na půdě bankovní asociace diskutovat, jak zjednodušit mobilitu půjček mezi bankami, aby se konsolidace mohla usnadnit, a především zrychlit.
Můžete popsat poptávku po konsolidaci půjček na českém trhu ? Poptávka na českém trhu je velká. Problém je však v tom, že lidé nejsou dostatečně informováni o možnostech, které banky poskytují. Například u depozit se většina klientů řídí aktuální cenovou nabídkou a mají dobře zmapovaný trh. U úvěrů je tomu naopak. Zvolí první možnost bez ohledu na to, že mohou mít všechny spotřebitelské půjčky pod kontrolou a díky sloučení platit výrazně méně než při stávajících podmínkách. Chceme klienty více vzdělávat a zároveň je informovat, jak se dobře postarat o vlastní finance. Domnívám se, že lidem stále chybí informovanost o sloučení úvěrů a získání výhodnějších podmínek bez dalšího zadlužování.
Na co se v nejbližší době zaměříte? Po obchodní stránce plánujeme výrazně posílit distribuci, a to formou on-line kanálu. První tři produkty, které si budou moci klienti už brzy pořídit on-line, budou běžný účet, spořicí účet a spotřebitelský úvěr. V rámci on-line platformy budeme také klienty vzdělávat ve výhodách konsolidace úvěrů a využívání ostatních finančních nástrojů.
Kde vidíte největší potenciál pro růst? V mnoha oblastech. Nejsou to jenom spotřební úvěry, ale také třeba hypotéky a nesmíme zapomenout na malé a střední podnikatele nebo na segment klientů s vyššími příjmy. Nejedná se totiž jen o produkty, ale i o služby a kvalitní klientský servis. Právě tyto faktory by nás měly odlišovat od konkurence. Jeden příklad k malým a středním firmám: Podnikatelé jsou často osloveni produktem, který neodpovídá jejich potřebám. Naší přidanou hodnotou je pomoci jim se s správným výběrem, aby zvolené finanční nástroje pro ně byly z krátkodobého i dlouhodobého hlediska optimální a přinášelo jim to finanční prospěch.
Jak hodnotíte úroveň zadlužení českých domácností? V porovnáním se západním trhem se domnívám, že je zde stále prostor pro zvýšení tržního podílu v oblasti spotřebitelského financování. Například u hypoték ovšem nečekám nějaký dramatický nárůst, spíše stabilní vývoj. Máme zde ale doplněk v podobě refinancování hypoték a tady věřím, že máme šanci pro zvýšení našeho tržního podílu. V současné době držíme okolo téměř sedmi procent trhu hypotečních úvěrů na bydlení a ve střednědobém horizontu bychom tento podíl rádi navýšili na zhruba deset procent. Pokud jde o naši Presto půjčku, pokračujeme ve vylepšení procesu zpracování žádosti o tento úvěr. Připravujeme pro tento produkt sezonní kampaň, která bude zacílena na potřeby klientů v přesně vymezeném období, kdy se o spotřebitelské úvěry nejvíce zajímají.
Plán expanze pobočkové sítě pokračuje? Tento rok se zaměřujeme především na franšízové pobočky. Do konce letošního roku chceme připojit k současným 26 dalších přibližně 39 franšízových obchodních míst. Celkem máme k dispozici 94 standardních prodejních míst a plánujeme se dostat do konce tohoto roku na 150 poboček včetně franšíz. V rozvoji inovativních produktů budeme samozřejmě pokračovat, ale je také nutné zvyšovat úroveň poskytovaného servisu a odlišit se od konkurence. V servisu se zaměříme především na afluentní segment a klienty z řad malých a středních firem.