ČEZ
PRAHA (bor) - Změnit systém správy elektráren tak, aby byl hospodárnější, účelnější a ziskovější, se rozhodla energetická skupina ČEZ. Na poradce, který sestaví novou metodiku údržby, na jejímž základě přepracuje programy údržbářských zásahů, strukturu a kompetence personálu i systém externích dodavatelů, vyhlásil podnik soutěž. V konkurenci devíti firem, například McKinsey & Company, Deloitte&Touche, Data Systems & Solutions nebo IBM, zvítězila společnost Atkins. Svých služeb si cení na 148,9 milionu korun. ČEZ uzavře s Atkins smlouvu do konce příštího roku s opcí na další služby do polovinu roku 2007. „Atkins nám poskytne know-how a zpracování částí dokumentace v inženýrské oblasti, tedy systému údržby i dodavatelského systému,“ uvedl mluvčí ČEZ Ladislav Kříž. Jak dodal technický ředitel Atkins Jakub Slavík, firma provede revizi systému údržby a porovná jej s praxí v mezinárodních elektrárenských společnostech.