Účinný marketing letákových kampaní, který dosud využívaly téměř výhradně jen velké maloobchodní obchodní řetězce, je nyní snadno dostupný i nezávislým maloobchodníkům.
Foto: archív Profit
Nabídku zveřejnila firma MAKRO Cash & Carry ČR. Realizaci zajímavého konceptu umožňuje technologie variabilního digitálního tisku, kterou vyvinulo středisko variabilních dat v ČR společnost Boom Tisk. Ta kromě samotného tisku letáků dodává pro Makro celé řešení včetně webové aplikace, prostřednictvím které si nezávislí obchodníci letáky podle svých parametrů objednávají. Novou službu už využívají stovky nezávislých obchodníků.
„Snažíme se neustále našim zákazníkům, kterými jsou především malí a střední podnikatelé, přinášet doplňkové služby s přidanou hodnotou a podporovat je tak v jejich podnikání. Nezávislí maloobchodníci pro nás představují významnou zákaznickou skupinu. Kromě personalizovaných letáků na míru organizujeme Maloobchodní akademii, nabízíme odborníky pro modernizaci prodejen včetně financování přestavby,“ sdělila Romana Nýdrle, manažerka komunikace Makro Cash & Carry ČR.
„Celý koncept personalizovaných letáků funguje tak, že Makro zrealizuje akci na vybrané položky svého sortimentu a maloobchodníci, kteří si zboží u Makra objednávají, si prostřednictvím webové aplikace rovnou objednají i svoje personalizované letáky podle svých individuálních parametrů jako je například adresa obchodu, otevírací doba, akce na vybrané položky atd.,“ vysvětluje Pavel Janoušek, obchodní ředitel divize Digital společnosti Boom Tisk.
Již hotové individualizované letáky podle požadovaných parametrů si pak obchodníci vyzvednou současně se zbožím v Makru. Díky unikátní technologii digitálního variabilního tisku dat je totiž možné personalizované letáky v nepřeberném množství variací tisknout ve velice krátké době, v malých nákladech a přitom za nízkou cenu.
V posledních letech je zřejmý silný posun nákupního chování Čechů směrem k „vychytávání akcí“. Podle aktuálních průzkumů maloobchodního trhu čeští nakupující čím dál více reagují na promoční akce a letáky řetězců. Přispěla k tomu svou měrou pravděpodobně i ekonomická recese. (zdroj: Incoma GfK).
Po letech, kdy průměrná frekvence nákupů spíše klesala, se trend obrátil a zákazníci opět začínají nakupovat častěji, resp. využívají všech stále častějších slev. Komunikaci na českém maloobchodním trhu ovládl diktát slevových akcí. Ten degraduje vztah spotřebitelů ke značkám výrobků i k místům nákupu. Frekvence slev se z dvoutýdenních akcí přesunula na týdenní a slevy už jsou hlavním důvodem návštěvy prodejen blízkých bydlišti.
Nejsilnější obchodní řetězce s celostátní působností dokázaly změny v nákupním chování českých domácností a jejich orientaci na nákup v promočních akcích využít a prostřednictvím letákových akcí se jim daří zvyšovat loajalitu svých nakupujících. Ve většině kategorií vzrostl během posledního roku podíl hodnoty nákupů v některé z promočních akcí zhruba o 5-6 procentních bodů. V průměru 43 procent svých výdajů uskutečňují české domácnosti v rámci promoakcí.