Menu Zavřít

LEVNÁ LIMUZÍNA

7. 11. 2001
Autor: Euro.cz

Průměr za slušnou cenu

Korejská automobilka Daewoo se v Česku proslavila především modelem Racer. V dobách reálného socialismu brázdily tuzemské silnice stovky těchto vozů. Ze současné nabídky firmy je zřejmě nejznámější malý levný Matiz. Daewoo má ale ambice i v luxusnějších patrech. Na spodním okraji vyšší střední třídy balancuje Leganza – typická limuzína pro středního manažera. Jak je u korejských automobilů zvykem, snaží se naplnit přísloví „Co nejvíce muziky za co nejméně peněz . Testovaná verze přijde na zhruba 702 tisíc korun, základ se slabším dvoulitrovým motorem se ještě loni dal pořídit o padesát tisíc korun levněji. Letos však lacinější model z nabídky vypadl, takže zájemce může koupit pouze jednu verzi. Vzhledem se může Leganza CDX plně měřit se západní konkurencí. Vyvážené tvary navrhlo studio Ital Design. Přední maska vyvolává lehce agresivní dojem, zbytek karoserie je už plně podřízen koncepci pohodlného sedanu. Uvnitř automobilu je to s elegancí trochu horší. Palubní deska je sice hezká a přehledná, imitace leštěného dřeva a některé další detaily však působí lacině. Středový výdech ventilace nelze zavřít, vnější zpětná zrcátka, byť vyhřívaná, nemají asférickou plochu. Nejvíce však zarazí víko zavazadlového prostoru. Zevnitř totiž zcela postrádá čalounění, a budí tak dojem směšného kusu plechu. Navíc nemá úchop na zavírání. Ostrý čtverhran víka není ničím chráněný a to k vozu této třídy skutečně nepatří. Zvláštní jsou také ostřikovače předního skla, s jejich spuštěním se totiž, na rozdíl od většiny aut, neuvedou do chodu stěrače. Jejich spínač musí řidič zmáčknout zvlášť. Jenže co může člověk ve vyšší střední třídě za výše zmíněné peníze chtít? Výbava prostorné Leganzy je poměrně bohatá: od elektrického otevírání oken a nastavování vnějších zpětných zrcátek, přes samočinnou klimatizaci až po ABS a posilovač řízení s proměnným účinkem. Příjemně překvapí rezervní pneumatika, která je stejně jako ostatní čtyři pláště standardně na disku z lehké slitiny. Posádku potěší také komfortní odpružení a účinné brzdy. Vůz má lehké a přesné řízení a slušné jízdní vlastnosti. Pod kapotou je čtyřválec se zdvihovým objemem 2,2 litru. Dokáže zaručit zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za devět sekund a Leganza s ním může uhánět až rychlostí 207 kilometrů za hodinu. Stroj je přitom pružný a dynamický a jde dobře odspodu. Korejský automobil sbírá body také za kvalitní odhlučnění motoru, do kabiny se na rozdíl od řady konkurenčních vozů nepřenášejí nepříjemné rázy kol. Ještě krátce k interiéru: sedadla jsou široká a pohodlná, i vzadu má posádka dostatek místa pro nohy. Dost špatný je ale výhled dozadu. Dojem luxusu vytvářejí chromované kliky u dveří, již zmíněné imitace dřeva, výškově nastavitelný volant stejně jako sedadlo řidiče. Shrnuto a podtrženo – Daewoo Leganza je průměrná limuzína vyšší střední třídy za slušnou cenu.

  • Našli jste v článku chybu?