Všechny prémiové značky, Mercedes-Benz, BMW, Audi i Volvo, nabízejí modely s plátěnou i pevnou stahovací střechou. Poslední prémiovou značkou bez kabrioletu byl japonský Lexus. Už to ale neplatí, na trh přišel jeho model IS 250C.
Autor: Lexus
Poslední přírůstek do nabídky kabrioletů se prodává od 1 milionu 289 tisíc korun. „Model je postaven na základě sedanu IS 250, cílem konstruktérů bylo postavit čtyřmístný vůz s pevnou zatahovací střechou, jemuž by zůstal veškerý komfort manažerského auta,“ řekl Profitu mluvčí značky Petr Žemlička. Vozu byl ponechán sportovní dynamický design, přibyl vyztužený podvozek a některé části karoserie. Čelní sklo má takzvané akustické provedení, aby se co nejvíce omezil hluk v kabině při jízdě se staženou střechou. Ta se dokáže sklopit do kufru na povel tlačítka během 20 sekund. Přitom spolupracuje se zadními parkovacími senzory, takže prý při sklápění nemůže narazit na případnou překážku.
O pohon auta se stará benzinový šestiválec o objemu 2,5 litru. „Lexus IS 250C je určen úspěšným podnikatelům, kteří chtějí kombinaci otevřeného sportovního auta pro léto a manažerského sedanu s ocelovou střechou pro zimu. S nataženou střechou totiž poskytuje veškerý komfort standardního sedanu,“ tvrdí Žemlička.
K tomu patří relativně velký vnitřní prostor pro všechny čtyři cestující, vyspělá elektronika, perfektní odhlučnění, aparatura Mark & Levinson a velký kufr. Ten pojme v základním uspořádání 420 litrů nákladu a se sklopenou střechou 165 litrů. „Zavazadelník je koncipován tak, aby se do něj i při sklopené střeše vešel bag s golfovými holemi. Japonci totiž milují golf, i u kabrioletu je místo pro hole prostě nutností,“ uzavírá Petr Žemlička s tím, že český Lexus už má na nový vůz devět objednávek.