Lexus uvedl v červnu na trh vůz, který prý přijel z budoucnosti. Jde o RX 450h, podle zástupců značky v současnosti nejdokona-lejší hybridní auto na světě.
Autor: Lexus
Model RX je už od roku 1998 exkluzivním terénním vozem, který Japonci nabízejí movitým zájemcům. V Česku představuje více než polovinu prodejů značky. Letošní generace má design ve stylu L-Finesse, o něco větší rozměry a sofistikovanější pohon. Vedle benzinového motoru vůz pohání i elektromotory napájené z baterií. „Jde o takzvaný full hybrid, který nabízí všechny kombinace pohonu. Může jet na baterie, na benzin a současně i na smíšený pohon. Konkurence je ve vývoji hybridů tak pět let za námi,“ říká zástupce českého Luxusu Petr Žemlička. Podle jeho slov ujede RX na baterie asi 4,5 kilometru, pak se musí přidat benzinový motor. „Řada lidí měla v minulosti pochyby, zda nebude nutné brzy měnit baterie. První generace našich hybridů ale už mají najeto 300 tisíc kilometrů a stále fungují,“ tvrdí Žemlička.
BUDOUCNOST ZA 1,5 MILIONU
Základní cena RX 450h je stanovena na 1,549 milionu korun. K oběma modelům (RX 450h a nehybridnímu RX 350) je nabízen metalický lak za 30 tisíc Kč a několik sad výbavy (Executive, Technology, Luxury a Premium).
V čem je letošní hybrid lepší? Nabízí prý větší výkon i šetrnost k životnímu prostředí. Zážehový šestiválec hybridní verze má objem zvětšený z 3311 cm3 na 3456 cm3, přičemž jeho výkon činí 183 kW. Konstruktéři se pokusili o úspornost motoru, který pracuje v takzvaném Atkinsonově cyklu a má díky tomu lepší spalování. Pokročilá recirkulace výfukových plynů a systém rekuperace při motoru po startu dále vylepšují nízké hodnoty emisí (nejen CO2) a spotřeby paliva proti předchozí generaci.
A co jízdní komfort? Interiér nového RX zdobí kvalitní plasty, kůže a špičkové zpracování. V nabídce jsou tři varianty podvozku: klasické ocelové odpružení, ocelové odpružení s aktivními stabilizátory a vzduchový podvozek.